En solig dag med Morsdags firande!

Veckorna går fort men så gör även helgerna. Nu är det redan söndagkväll och imorgon väntar en ny vecka med nya utmaningar som Junta, träning och grillkväll med Svensk Cater och sist men inte minst morsdag på söndag. En trevlig vecka som jag hoppas bjuds även med mycket sol och värme. 

Ja, som sagt var nästa helg är det morsdag men då är min fina och gulliga mamma inte hemma. Då har hon flygit ner till broder med familj i Stockholm.
Så då får han pyssla om vår mamma extra mycket, för det är hon verkligen värd.
Så idag har jag har haft morsdag för min mamma här hemma. Jag bjöd hit henne på middag med dessert. Mamma fick välja mellen kinamat eller Allstar, det blev kinamat. Mmm, det var gott! Sedan blev det kaffe på framsidan med hemma gjord glass med lime och kiwi.

Men mamma fick inte bara en middag och blommor, hon fick även en upplevelsedag i Storforsen med en god picknick, en solig sommardag framöver. Jag har aldrig varit där så det ska bli kul att få åka dit. Det sägs att det är jätte fint där.

Annars har helgen bjudigt på träning, shopping i vänners trevliga sällskap. Jag och Marika åkte tidigt på lördgsmorgon och tränade. Det är så skönt att göra det tidigt och man har sedan hela dagen på sig att göra annat. Bara njuta och må gott och frossa extra mycket. Jag och Marika testade ett nytt sett att vinna på travet i lördags, det gick först bra och vi hoppade och studsade på golvet........sedan gick det som det brukar gå för oss......suck, vi förlorade! Men vi ger inte upp, nästa gång då är det VÅR TUR!

Förutom att fira min mamma har jag bara suttit på altan med Denise. Vi solade och surrade om allt möjligt. Från trav till altanbygge......hur vi nu kom in på det? Sedan åkte vi iväg till Jysk en sväng. När jag kom tillbaka så sågade Kim och Henke bort döda grenar från träden på baksidan. Till hjälp hade dom även Lucas som kom förbi med sin mamma en stund.

Henke, Lunne och Perra gjorde sedan en killkväll med bio och middag på stan. Måste ha varit väldigt tomt och tyst utan deras fruar. (fniss)  

Kommentarer
Postat av: aina

Tack för en trevlig dag tillsammans med er

2011-05-23 @ 21:21:30
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0