Jobb, träning och junta!

En underbar måndag med ett underbart slut. Dagen började med några timmar på jobbet, timmar som verkligen "sprang" iväg. Slängde mig sedan i bilen för att hinna åka iväg och träna en stund på 360. Pust, flämt och lite svett.....så var även träningspasset över. Men jag trivs med min träning och äntligen har jag hittat rätt. Tack Marika och Perra, det är verkligen er förtjänst. För utan er present så hade jag nog aldrig testat.
Men nu är jag fast och jag trivs.......kanske även du skulle prova?

Alla, Kim och Tilde har haft en syskonkväll. Dom har ätit på MAX, varit på bio samt avsluta kvällen på bowlingen.
Dom har haft hur kul och trevligt som helst. Ska verkligen hoppas och önska att dom kommer att fortsätta med det även i vuxen ålder. Det är jätte nyttigt att kunna umgås och prata syskon mellan och samtidigt ha kul.

Efter träningen så skulle mina goa och fina junta vänner komma på middag. Men först samlades vi i soffan och jag bjöd på lite rosé. Där satt vi och pratade medans soppan kokade på spisen. 

Idag skulle jag bjuda på fisksoppa. Den idén fick jag och Marina i onsdags när hon satt hos mig och vi såg "åtta hos stjärnorna" . Det såg så gott ut och vi blev så hungriga.........båda 2 tyckte att den soppan ska vi ha på nästa junta. Så jag kokade ihop soppan och resultatet blev verkligen super gott. Utan att skryta! För den blev verkligen jätte god. Varför gör man inte soppa oftare?

Och till dessert blev det en jätte god pannacotta alá Lena med hallon. Mums!

Saffransdoftande fisksoppa 

Antal portioner: 4

Fisksoppa
400 g lax
400 g torsk
100 g Räkor
4 st havskräftor
500 g musslor
1 pkt saffran
1 l vatten
3 st fiskbuljongtärningar
3 dl grädde
2 dl crème fraiche
2-3 dl vitt vin
1 st lök, gul
3-4 st vitlökar
Broccoli, efter smak
Blomkål, efter smak
Dill
Salt, efter smak
Peppar, efter smak

Gör så här
1.
Hacka löken och fräs i smör tillsammans i en kastrull.
2. Tillsätt kryddor, saffran, buljong, grädde, crème fraiche, vin och grönsaker och låt sjuda ca 10-15 minuter.
3. Lägg i fisken och skaldjuren och sjud ca 5-7 minuter, låt inte fisken koka sönder.
4. Ta grytan från värmen och lägg i räkorna.
5. Låt soppan dra ett par minuter.
6. Garnera med havskräftor och dill.


Kommentarer
Postat av: lena gyllenberg

Den soppan var supergod, tack för en mysig kväll//Kramen!!

2011-05-25 @ 12:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0