Fredag i alla ära!

Men jag måste börja med att berätta om igår......vår torsdagstädning. För länge sedan så hade vi hjälp med torsdagsstädningen 2 dagar i månaden. Men har nu haft ett längre uppehåll. Jag och Henke har pratat om att börja om med det igen, varannan vecka. Och nu har vi gjort det. Så igår kom Din Miljö och gjorde hela torsdagstädningen, tjohoo! Så jäkla skönt det vat att komma hem, öppna dörren och allt var gjort. Det var bara att laga middagen och njuta av att det var torsdag.....och ingen städning. Det är så skönt och värt varje liten krona. Henke sa att han hade trallat hela dagen på jobbet bara av att veta att det blir ingen torsdagstädning.
Och svar på allas frågor nu:
-Nej, det är inte jobbigt att ha främmande personer hemma.....vi har inget hemligt.
-Nej, jag är inte rädd att dom tjuvar något....vi har inget av värde.

Så nu provar vi detta företag. Är vi nöjda lär vi nog fortsätta, annars finns det ju andra att välja. Men vi känner ägaren till Din Miljö så därför valde vi det först.

Och fortsätta att njuta denna torsdag fick vi även göra av Alexandra´s goda Cheescake som jag bad henne göra. Kvällen njöts även av att jag och Marikas tog varsit glas av vårt stora rosé favorit just nu....GALLO.
Vi njöt och drömmde oss bort till sommaren som kommer att bjuda på sol, värme och Gallo.

Nu till fredag. Satt med barnen i morse när dom åt frukosten. Det är en av sakerna som är mysigt med mina lediga fredagar. När alla sedan har åkt iväg till skolan så blir det träning på 360. Och som en slump så blir det sedan stan. Förstår inte att det alltid slutar uppe på CK men en kopp kaffe i handen. Kan helgen börja så mycket bättre? Nä, kan inte tro det.

Nu kommer hemleveransen från MAX.......Tilde fick välja middag eftersom hon var så duktig och hade alla rätt på provet idag. Så självklart måste hon få äran att välja. Mmmm, det ska bli gott.   

Kommentarer
Postat av: Marika

Det var super gott med både Gallo och cheesecake!

Som alltid hos er blir vi bjudna på en massa gott i gott gott;-)

Kram

2011-05-13 @ 22:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0