Vilken underbar helg!

Älskar verkligen allt som har med helg att göra. Umgås med familj och vänner, äta gott och bara må bra. Den här helgen har varit helt underbar på alla sätt och vis. Solen skiner, fåglarna kvittrar och man ser det droppar från taket. Det är verkligen vår.

Kim han är i fjällen med sin pappa och sin kompis William. Dom har det hur bra som helst. Micke sa att man ser knapp till dom. Dom kommer när dom är hungriga. Men det är verkligen 2 killar som älskar att åka slalom.

Vi hade lovat tjejerna att göra plankstek som start på helgen.
Och det är ju alltid lika gott. Varför gör man inte det oftare?

Fredagkvällen bjöd på spännande hockeymatch. Jag visste igentligen inte riktigt vem jag skulle heja på. AIK spelade nämligen mot Linköping. Och jag visste att om dom skulle vinna över AIK så skulle dom bo på Aurum. Och jag ville ju som att AIK skulle vinna, men jag ville ju även ha Linköping som gäster.
Det blev en spännande match........och Linköping vann. Ja! Nu skulle vi får chansen att visa elitserielaget som är sponsrade av Scandic att vi kan ge dom ett bra boende, bra service och framför allt bra mat. Jag kan säga utan att skryta att dom är supernöjda, dom kommer tillbaka! Alla i laget har gett sådan beröm över hotellet att dom har lovat att nämna Hotell Aurum i deras lokaltidning om dom vinner ikväll. Oj, nu blev det svårt igen......vem ska jag heja på AIK eller Linköping? Jag vill ju att Aurum ska nämnas i deras tidning som reklam........Nä, självklart Marika hejar jag på AIK. (Törs inte säga att eftersom hon ska se hockey med mig ikväll) fniss!

Men den här helgen var det mer än bara hockey. Det var nämligen den här helgen som jag och Marika skulle vara klara för avfärd kl 10:30........så spännande. Det stod på kortet att vi skulle få något "underbart". Hm, vi gissade båda ganska snabbt att det var nog något med SPA. Men vi var inte riktigt säkra. Men iallafall vi var klara utsatt tid, satte oss i bilen och blev skjutsade in till stan, rättare sagt till Aqua Apa. Där fick vi en korg som var packad med vin, kex och ost. Som vi kunde njuta av, medans vi fick vår behandling. 

Jag och Marika fick njuta av varsin 1 timmes fotvård, helt underbart skönt. Har ni inte provat ska ni verkligen testa, man svävar verkligen på moln efteråt.


Under tiden vi sitter där får vi varsit sms om att vi sedan skall gå till Allstar. Där sitter 2 snygga killar och väntar på att få bjuda oss på lunch. Både jag och Marika:
-Vilka kan det vara? (fniss)
Men där satt våra underbara karlar och väntade på sina enormt lyckliga fruar. Och vad passar bättre efter en skön behandling, än god mat och ett glas gott rosé? 


Ja, om sanningen skall fram Marika. Vi är nog allt lite bortskämda, både du och jag.
Vi har 2 st superfina karlar som ofta hittar på fina överraskningar till oss.

Sedan blev det trav hemma hos oss. Och än en gång så hade jag och Marika turen på vår sida. Vi vann en liten slant och blev så glada.....183:- inte mycket men vi är nöjda. Vi spelade nämligen bara för 60 kr så det blev ju mer än dubbelt upp.

Här är det 2 st som dessutom fick varsit paket igår. Dom blir så bortskämda. Eller hur, Per?

Söndagen har bjudigt på sol, grillade hamburgare och vännerssällskap på vår altan. Vi hade tänkt åka till Klutmark men Tilde var inte så sugen, hon ville hellre vara hemma. Och det var vekligen inte oss emot. För vi satt lika gärna hemma på altan och bara njöt av solens värme.

Nu blir det snart hockey i soffan med Marika. Karlarna åker upp till ladan. Få se nu......vem var det jag skull heja på nu igen? AIK eller Linkö......? Nä, jag är trogen jag kommer självklart att heja på


Kommentarer
Postat av: Marika

Tusen tack för en jätte härlig helg! Hockey, trav, fotvård,

lunch 2 ggr om, häng i solen på er altan och så hockey igen:) Vilken underbar helg det har varit:):) Tack för att ni finns<3

Kram kram

2011-03-20 @ 20:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0