Mm, fredag!

Jag älskar verkligen min lediga fredagar. Och en fredag som denna kan man verkligen inte klaga på. Morgonen börjar med att jag har möte med Oscar på banken. Eller om sanningen skall fram så börjar morgonen med att jag upptäcker att mina bilnycklar är kvar på jobbet! PANIK! Vad gör jag nu? Men är det inte sådan gånger man ringer en vän? Jo, det är det. Och jag ringde Denise med paniken i rösten och självklart var hon gullig och skjutsade in mig. Hon vet ju hur viktigt mina möten på banken är (fniss) Men jag fick dock göra henne en gentjänst....men den var inte så jobbig......
Efter mötet mötte jag upp Denise som var gullig och skjutsade hem mig igen. Tack gulliga du. Ring mig nästa gång du har PANIK!

Var hemma en stund tills Tilde kom hem efter skolan. Jag och hon hade bestämt att vi skulle åka in en säng till stan......självklart för att göra lite shopping. Och shopping blev det.......
bla dessa fina armband och fina linne.......en känning.

Efter shopping så blev det en sväng på travet för att se Denise älskling Challe vinna. Dock så blev han 2:a men Denise var jätte glad och nöjd. Och tyckte det var perfekt inför Bergåker. Så stort grattis till henne och Challe.

Och fredagen kan ju inte sluta bättre än att man får hem alla barnen och att man träffar sina fina vänner över en god middag. Det blev en trevlig och mysig kväll. Och även leg. kontroll. Vi var verkligen tvungen att skratta åt den vakten som kom fram till vårt bord och ville ha leg. Var det ett tidigt aprilskämt eller? Nä, tydligen inte.....det var ju 20 årsgräns......(fniss) Ett blåöga till råga på allt hade vakten, och det säger väl allt vilken typ av vakt det var. Men vi skrattade åt honom och visade glatt våra leg.


Men kvällen bjöd även på annat. Nämligen en gratis drink åt oss alla. Karlarna som satt bordet utmed ville vara gulliga och bjuda oss alla på en valfri drink. Och det var ju snällt, och det tackar man ju inte nej till. Så jag och Denise tog in varsin Rosé, Marina och Veronica varsin drink. Karlarna kom från Skåne och skulle dagen efter köra skoter på älgsafari, det lät som om det skulle bli livets upplevelse för dom. Och det är ju det som är så roligt med detta avlånga land. Det som känns som en vardag för oss, betalas dyrt av andra för att få uppleva det. För att köra skoter och se en älg skulle nog ingen Skellefteåbo betala dyrt för. Och det är väl då man även ska tänka efter och uppskatta saker och ting.
-Det som känns som vardagen för en, kan vara lyx för en annan.

Men tack brudar för ännu en trevlig aftershopping, dock inte mycket shopping denna gång. Vi gör väl om det igen? Vad sägs om i April? Japp, då bokar vi in det.


Kommentarer
Postat av: Marika

Vilken härlig fredag du verkar ha haft! Att visa leg nu för tiden är ALDRIG fel ;-) Det skulle jag bara bli glad över....för jag får då ALDRIG visa leg mer, snyft! Kramisar

2011-03-27 @ 09:55:42
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0