Har fått tillbaka min dator!

Så där, då har man fått tillbaka sin dator så man kan blogga igen. Har faktiskt andra datorer här hemma men på nått sätt så vill jag blogga från min egen.

Idag har en mammas tvillingbror, min morbor blivt änkeman. Tänker på honom. Än en gång har den hemska sjukdomen Cancer tagit en fin männsika. Men man får tänka att hon nu slipper lida och ha ont.
Idag har jag varit på föräldra möte i Kims klass. När vi ska gå därifrån så vill Kim mentor prata med mig. Man hinner tänka:
-Jaha, vad har han nu gjort?
Men det var en glad och stolt mamma som gick ut från klassrummet........han hade VG på matteprovet, nära till ett MVG. Tänk att det kan vända så fort. Från att bara fått "ris" på den gamla skolan, nu får ros(or). Det värmer verkligen ens mamma hjärta.

Idag har jag även gjort något annorlunda. Marina, jag måste skratta åt dina påhitt.....tjopp tjopp så hade hon fixat ett telefonsamtal till mig hihihih
-Det ska verkligen vara du. Vem annars?
Kan inte riktigt berätta vad......men ni kommer att få se!?!

Junta hade vi i måndags hemma hos Marina. Det bjöds på mycket gott, många skratt och liiiiiiite skvaller. Men bara lite! Ingen junta utan skvaller, ingen junta utan ett gott skratt!

Helgen som var kan man verkligen inte klaga på- Den var helt underbar på alla sätt och vis. Jag och Henke åkte på fredagkväll över till Klipp1 och överraskade "byggarna" och arbetsledaren med äppelpaj och vaniljsås, det var uppskattat. Det bjöds även på sol i backen, god mat på Allstar och en match i Laserdom. Nästa gång tar vi killarna. Vi ville bara inte att dom skulle förlora och sura ihop på en lördagkväll.


Lunch i backen, alltid lika gott!

Sedan blev det Allstar med barnen, Denise och William.


Killarna möter tjejerna.....vem vinner? Hm! Vill man vinna på fusk så!

Söndagen bjöd på en härligt start med en god frukost!!

Efter frukosten ville vi ut i solen. Vissa gjorde ett våren-sol-skutt.

Kim skottade bort snön som var kvar på altan. Sedan gjorde han sig en egen liten snö"soffa"

Perra och Marika bjöd på kaffe vi på bullar på vår altan.
Alltid lika härligt med vårsolen. Men oj så mörkt kortet blev?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0