Bullar och kakor inför sommaren.

Idag var det inte alls lika fint väder som igår, suck! Vad hittar man på då? Ja, man kan bla ladda frysen med bullar och kakor inför sommarens alla äventyr. Och det var precis vad jag och Henke gjorde idag. Vi bakade, bakade och bakade. Henke? Jepp! Jag sa till honom att han kunde gärna få hjälpa mig med att baka. Det är nämligen lika roligt varje gång jag bakar. Allt bara försvinner från bänken.......innan jag är klar med det.
Hux flux så har Henke lagt vispen i diskmaskinen.
Hux flux så är sockret tillbaka i skafferiet.
Hux Flux så är smöret i kylen.
Jag vill som baka klart innan jag stökar bort allt. Men Henke stökar bort medans jag bakar (fniss) Så det blev genast bättre när han fick göra bulldegen medans jag rullade chokladbollarna........
Hux flux så fick jag behålla allt på bänken tills jag var klart med allt. Men det som är riktigt skönt med att Henke hjälper till så mycket när jag bakar är att när jag har bakat klart och ställer in det sista i ugnen så är allt bortsökat och fint på bänken. Så det gör väl inget att man får hämta sockret eller smöret en extra gång (fniss)

Många bullar blev det, nu är det bara att packa fikaväskan.

Morotskaka muffins, Chokladrutor, Chokladbollar och hallongrottor m choklad.

Efter all bakning så åkte vi till 360 med Henrikssons och tränade. Det är verkligen motsattsen till varandra. Att baka kallorier mot att bränna kallorier. Men det var ett bra pass och det känns både i ben och armar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0