Sol+regn=filmkväll

Solen sken och fåglarna kvittrade så vackert idag när vi satt och drack morgonkaffet på altan. Ännu en härlig sommardag. Och ja, jag bara njuter av solen, värmen och min ledighet. Inga måsten, ingen "att göra lista"......bara njuta och ta dagarna som dom kommer och går. Efter frukosten så åkte jag och Henke in till 360 för att köra varsina träningspass. Jag har dragit ner enormt mycket på min träning nu under sommaren. Har som mål att köra 2 pass / vecka. Det kommer en mörkare och kallare årstid, och då kan jag träna mer. Nu vill jag njuta av sommaren så mycket jag bara kan.

Idag blev det ett studiebesök på Kallholmens Maltbryggeri. Och självklart fick dom som inte var chaufför provsmaka. Dock så drog jag tydligen den kortaste stickan och fick köra. 


Sedan blev det äntligen att smaka av den berömda sotaren på Kallholmens Maltbryggeri Restaurang och Pub. Och det var lika gott som alla har sagt. Kan varmt rekomendera att åka dit och äta. Lika nöjd över maten denna gång som sist vi var dit.

Medans vi var på Kallholmen så var Tilde med sin kusin Ellen på Leo´s. Ellen ville så gärna dit en sista gång innan hon skulle flyga hem till Göteborg idag. Så trots det fina vädret på fm så var dom där och lekte. Men ibland kan det vara skönt att "skippa" solen för barnen. Ellen sitter nog just nu (kl:19:38) på planet. Hoppas det gick bra för farfars att vinka av henne. Förstår verkligen hur jobbigt det måste ha varit.

Men någon gång måste det ju även regna. Och just nu regnar det för fullt. Men jag tror att alla som jag, bara jublar och njuter av regnet som faller (öser) ner. Det är verkligen på tiden att det kommer regn. Våran gräsmatta och många andras för den delen, bara skriker efter lite vatten. Och vad passar då bättre än att tända ljus, fylla mina nya skålar med snacks, dra filten över mig och se en bra film.
-Det är precis vad jag ska göra!
-Sa jag något om att jag njuter och bara mår gott? För det är precis vad jag gör just nu.....

Kommentarer
Postat av: Marika

Mysigt! Första kvällen på länge som man verkligen kan se ljusen stråla! Vi har oxå sett film.... Kram

2011-07-12 @ 22:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0