Lite ditt och lite datt!

Oj, vad tiden går fort. Men den gör ju det när man har trevligt. Eller hur?
Iallafall så har vi gjort både lite ditt och datt dom senaste dagarna.
Vi har självklart varit och badat. I fredags åkte vi till Byske tillsammans med Denise och barnen. Extra kul var att Kim ville följa med och bada, det tyckte nog även William. Man såg aldrig till killarna, som även tog en sväng till havet och hyrde en trampbåt.
 
Även lördag blev det bad. Denna gång på Vitbergsbadet tillsammans med Henriksson´s och Lindahl/Kågström. På eftermiddagen så var vi inbjudna på båttur på älven med middag. Så Henke åkte tillsammans med Per L till Kallholmen och försökte laga deras båt. Men dom kunde dom inte laga allt denna gång . Men vad gjorde det. Marina och Per hade givetvis en plan "B". Och den blev hur bra och trevlig som helst. Med all packning (som lastades in i epan) så cyklade vi till Rovön och dukade upp en picknick. Där bjöds vi på en 2-rättersmiddag med dryck, hur mysigt som helst. Än en gång: Tusen tusen tack för en jätte mysig dag!

Jag och min helt underbara vän Marina, njuter av solen och värmen.

Det dukas upp en 2-rättersmiddag, varmrätt och dessert. Jätte gott!

Tilde tar ett föräldra porträtt. Vår egen lilla pressfotograf. 

Sedan cyklade vi tillbaka för att avsluta kvällen med 2 parti poker då även tillsammans med Henrikssons. Som dessutom tog hem båda pottarna. Stort grattis till er båda, bra spelat!
En trevlig kväll med många mysiga vänner. Tusen tack gulliga ni.

Idag söndag har vi varit bjudna hem till gammel morfar´s på lunch.

Och jag tror att jag fortfarande är mätt. Så gott och så mycket mat. Ulla (Henkes mormor) hade gjort en buffé med allt från marinerad kall fläskfile till rökt sik. Ja, det är alltid lika gott. Det var Henke´s morfar som skulle firas som hade fyllt år tidigare i sommar. 

I sommarvärmen spelade vi även lite kubb där tjejerna vann. Utan fusk, såklart. (fniss) Men killarna la givetvis in en protest och sa att vi hade gjort våra egna regler.

Samling på bron utanför sovstugan.

Sedan var det visst dax att gå till lyckobrunn. Eller, är det en rök?

Vi åker sedan till hotellet och säger hej till broder och Birgitta. Imorgon kväll ska vi åka till Kallholmen så dom får se bryggeriet och ev äta där om vädret tillåter. Men först skall dom givetvis spela långgolf. Jag känner verkligen ingen som spelar så mycket långgolf som broder och hans kvinna. Skulle tro att dom hinner spela både 1 och 2 gånger medans dom är här uppe. Men det är kul med folk som brinner för sina intressen........och det gör ju även jag.....shopping hihihihi

Kvällen avlsutades med att Henke och Perra målar ett 2:a varv inne på inglasningen. Där bjöds vi på kladdkaka med glass, gottgottigottgott! Jag och Marika sitter utanför och skrattar åt våra karlar.....dom kan verkligen vara roliga dessa 2 filurer. Men det är väl därför som vi älskar dom så mycket. Dom får oss att må så bra.
Medans vi sitter där får jag ett meddelande från Micke. Det var en bild på Kim med sin första gädda på 3 kg som han just hade fångat. Kan tänka mig att det var en lycklig kille som stod på bryggan.


Kommentarer
Postat av: Marika

Tusen tack för att du lånar ut din man kväll efter kväll, som målar sällskap till min man:) Och trevligt är det att du vill hålla mig sällskap vid sidan om:)Kram

2011-07-11 @ 15:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0