Fredag till Söndag

Så var ännu en helg över. Och imorgon är det redan Augusti månad. Hm, men än är inte sommaren slut. Än ska det hinnas mycket. Iallfall så var vi på Idolkolla avslutningen i fredags. Ja, gissa om jag grät när jag hörde tilldes sång om morfar, den var så fin. Vi fick hörda den i bilen på väg till farfars stugan. Tilde uppträdde inte med sin sången med hon var med i dansen.....hon var nog nervös över det. Men oj vad alla gör det bra, dom är verkligen duktiga. Så otroligt mycket talanger det finns.

På kvällen blev det middag i stugan och lite spel innan vi på sentimmarna styrde hemmåt. Henke skulle inte få sova så många timmar innan det var dax att ta flyget till Stockholm för att hämta hem den nya "familjemedlemen"
Hm, karlar och dess leksaker......blir bara dyrare ju äldre dom blir.

Så Henke satte sig på morgonflyget och körde sedan 80 mil hem. Och gullig som han är så gjorde han en litet stopp för att springa på Ikea för jag och Marika. Tyvärr så fanns inte skålen som jag ville ha men Marikas lampa fanns iallafall. Men han hade inte tid att äta några köttbullar.......

Själv så åkte jag och tränade med Henrikssons som avlsutades med en tripp på stan med lunch. Tyckte solen sken extra stark när vi gick på gågatan Marika, eller vad tycker du (fniss) Och grattis till jag och Marika som ännu en gång drog hem 6 rätt på travet......som gav cirka 135:- även denna gång, SUCK!
Kvällen avslutas med en liten tur i bilen och trevlig stund i Henrikssons bras(s)eria. 

Idag söndag förstod jag ganska fort vad som gällde för Henke..........garaget nästa. Så jag och Tilde åkte en sväng till staan. Och helgen kunde inte avslutas på ett bättre sätt. Med goa vänners sällskap och alla barnen så åkte vi till hällarna och åt middag. Så fint och så vackert, solen sken och det var riktigt riktigt skönt.  


Marika och jag är snabba på att njuta av solens värme.

Alexandra inväntar middagen. Kim passade på att ta sig ett dopp i havet.

Det blev grillat till middag, alltid extra gott att äta mat ute i naturen.

"Somnade" i gräset av all väntan när dom inväntade oss......eller? Hihihih

Åååå, så spännaden. Ikväll har vi en gäst som skall fria till sin flickvän. Killen var så nervös. Men det blev säkert jättefint och lyckat. Min som om det var igår när Henke friade ♥ och Marina filmade (fniss) Det tog ett tag innan hon förstod vad hon filmade......våra ringar ♥ 


Kommentarer
Postat av: Marika

Riktigt skoj för Henke att äntligen ha rott affären med bilen i hamn!

Jaa, skoj för hela familjen såklart:) Den är verkligen snygg bilen!

Hihihi.....ja, vad solen sken på oss i lördags på stan:) Den gjorde så att vi liksom strålade, eller hur var det..???

Tusen tack för helgens aktiviteter! Kramen till finaste du!

2011-08-01 @ 00:01:14
Postat av: Jeanette

Åh, den låten vill jag höra. Skulle ni kunna maila över den till mig? :)

2011-08-01 @ 16:54:44
URL: http://jean1e.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0