Då har jag börjat med att rensa....efter 3½ år!

Idag skulle det vara mulet så jag och Henke hade bestämt att vi skulle göra en stor rensning här hemma. Och det vart det oxå. Vi började morgonen med att ringa Micke om hjälp och vaktmästaren om att komma med den stora skopan. Det är så otroligt skönt att få lasta allt i skopan och att dom sedan kör bort allt skrot åt en. Man slipper då upp på Degermyran med skrotet.

Det blev som sagt var en hel del som rensades och kastades. Medan Henke och Micke stökade och rensade i förrådet så var jag inne och rensade i alla lådor, skåp och garderober tillsammans med Alexandra och Tilde.
Kim åkte till Norsjö med 2 kompisar och skall vara där till på lördag.

Men så kom det tunga.......att efter 3 år börja rensa från pappas lådor och väskor. Det var väldigt jobbigt och tungt. Men nån gång måste jag göra det och nu har jag äntligen börjat, men det är mycket kvar........tårarna rann och minnerna kom tillbaka. T.o.m pappas neccesär var kvar i hans resväska med hans after shave doft........det var som om han stod utmed mig igen.......hans glasögon, hans kläder......det overkliga kom ifatt mig igen......han kommer aldrig tillbaka.........det är bara minnerna som lever vidare........vår egen lilla skyddsängel.

Tack Marika för telefonsamtalet efteråt, det värmde.
Tusen tack även till dig Micke som är gullig och hjälper oss med rensning av förrådet varje år. Tack även till våra fina tjejer som tyckte det var kul med att vara med och kasta och slänga. Och givetvis en stor kram till min älskade karl som ser till att vi rymmer det nya vi ska shoppa........(fniss)

Kommentarer
Postat av: Marika

Finns för dig, vännen det vet du! <3

Kramen

2011-07-19 @ 00:05:15
Postat av: Anneli

Oj.. vännen, det är inte lätt :( förstår vad du går igenom. Varma kramar till dig <3

2011-07-19 @ 13:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0