Veckan har bara börjat....

Igår var vi på Leos lekland så Tilde och Ellen fick springa bort lite spring i benen. Jag och farmor satt undertiden och drack kaffe.

Sedan blev vi alla riktigt shopping sugna så vi styrde bilen in mot staan. Sedan fick vi rå om Ellen lite extra mycket eftersom hon ville sova över hos kusinerna. Och det är alltid lika roligt och mysigt.

Alexandra jobbade kväll så henne såg vi inte mycket av igår eftersom hon gick och la sig direkt hon kom hem. Skulle nämligen jobba fm idag. Hon är verkligen duktig på att se till att hon får mycket sömn så att hon orkar och inte är trött på jobbet. 1½ vecka kvar att jobba för henne sedan har hon sommarlov.

Idag var det ingen som var direkt sugna på att åka och bada där jag frågade barnen. Gjorde inte så mycket, jag var inte heller så sugen när jag kände efter. Jag ville bara ta dagen som den var. Och det har jag (vi) verkligen gjort. Denise kom över och skulle dricka morgon kaffe med mig......hon åkte iväg strax före fyra, det kan man säga långt morgonkaffe (fniss). Vi har verkligen bara suttit på altan och surrat, solat och bara mått bra. Vi har njutigt av stunden och INTE GJORT NÅTT! Helt underbart skönt. Dagen kom och gick utan att känna någon STRESS, PRESS eller att något MÅSTE göras. Farfar åkte en sväng till bibblan med tjejerna, dom var läs sugna. Kim och varit med Wille. Dom väntade på att Denise skulle åka till Hjogg så dom kunde fiska. Men som sagt var det blev inget Hjogg......vi satt bara och mådde så bra. 

Man ska verkligen bli bättre på att ta dagen som den kommer och njuta av stunden. Folk stressar för mycket och är helt slut under sin semester. För tydligen ska ALLT göras då. Varför inte njuta mer? Varför inte bara stressa ner och må gott. Prova! Det är du verkligen värd! Sommaren är för kort, för att stressas bort!

Imorgon åker Tilde och Kim med farmor och farfar till stugan och kommer tillbaka på torsdag.
Henke och Alexandra jobbar. Så varför inte göra en repris?
Ja, det ska jag verkligen göra.
Jag ska:
-TA DAGEN SOM DEN KOMMER, BARA NJUTA OCH MÅ GOTT. INGA MÅSTEN. OCH JAG KOMMER INTE ATT HA NÅGON ÅNGEST. TJOHOO! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0