Bara jag och Du ♥

I fredags efter vi besökt mamma på lassa åkte jag och Henke till Piteå. Vi skulle bar njuta och ta det lungt, bara jag och han ♥

Vi började med shopping och lunch inne i Småstaden. Vi strosade omkring och gick sedan tillbaka till stadshotellet där vi skulle bo. När vi kom upp på rummet så slappade vi en stund.

Till middag skulle vi prova på att äta på dom heta lavastenarna, över 400 grader varma. Det skulle bli spännande och en upplevelse att prova på. Vi åt och drack gott. Och satt kvar en bra stund och pratade.

Öl och lite tilltugg. Sedan vitlöksbröd till förrätt med ört aioli.

Henke åt/tillagade oxfile på lavasten.

Jag åt/tillagade Tonfisk på lavasten.

När vi sedan skulle betala notan så sa vår servitris:
-Är det du som är från Skellefteå?
-Ja?!?
-Då bjuder vi på 50% på er nota.
-Åå, tusen tack. Det var snällt!
Både jag och Henke måste ha sett ut som 2 stycken ?. Vi fattade in så mycket men hon hälsade oss välkomna in i koncern.

Sedan gick vi upp på rummet igen. Där vi fortsatte myste. Bara njöt och kände lugnet.
Det var en toppendag och kväll som vi inte har gjort för sista gången, bara du & jag <3

På morgonen blev det en god hotellfrukost. Dock inte lika fin som på Aurum (utan att skryta, men vår frukost är fin)
Henke smaskade i sig apelsinklyftor.

När vi sedan skulle checka ut och betala rummet så kom samma fråga igen.
-Är det du som är från Skellefteå?
-Ja?!?
(fniss) Det är tydligen väldigt bra att komma från Skellefteå och bo på hotell i Piteå........  

Vi hade tänkt ännu en gång hälsa på lillasyster som bor i Piteå. Men det blev inte nu heller. Det får bli en annan gång. Jag hade köpt en liten sak till henne eftersom hon har haft en jobbig vinter med att bla separera med sin sambo. Vi lämnade paketet på hotellet i reception där hon sedan kunde hämta dom. Hoppas dom kom till användning och att det blir mer värme och ljust av dom. Hörde även att hon krockade igår. Hoppas verkligen att det inte kommer bli några sviter efter i nacke eller rygg. Bilen får man tänka är bara en saklig ting. Viktigast att ingen kom till skada.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0