After Shopping och buggträning

Idag efter skolan åkte Tilde tillsammans med sin kompis Towa till sin pappa i Umeå. Där kommer dom att vara hela helgen. På söndag kommer dom själva att åka bussen hem. Små tjejerna är vekligen stora nu.
Alexandra var så gullig när hon kom hem efter skolan och jag berättade att lillasyster skulle vara borta hela helgen.
-Men ååååå, hon är ju som pricken över i:et.
Och det tycker jag var så gulligt och fint sagt.

Vi har ju börjat med att vi 1 gång i månaden skall göra en After Shopping. Så nu var det dax igen. Det shoppades en hel del påsar och vi var alla nöjda när vi gick mot bion för att hämta ut varsin biobiljett. Men när vi kom fram till bion och läste vilka filmer som gick vid 18 tiden så var det inte någon film som vi kände för att se. Så efter lite biosnack så sa vi alla att vi skippar bion och sitter kvar längre på AllStar.

Och det var en bra ide. För det blev mycket pladder och fnitter, och liiiiiite skvaller. Precis som det ska vara när det är tjejer runt bordet. Men det försökte smyga sig in någon kille vid bordet ibland. Men dom kände nog snabbt att det var bäst att dra, här är det tjejsnack som gäller (fniss) Nä, skämt och sido. Det var Erik som kom tvärt kom förbi, sedan kom PO och han var väldigt sugen på att börja i buggkursen. Hoppas han kommer, det behövs mer killar. Sedan kom dom killarna för att stanna.....Per N och hans kompis med sina respektive.

Men det var jätte trevligt och vi han ju prata en hel del innan dom kom.
Det blev en trevlig After Shopping med trevliga brudar. Och det ska vi göra vi om igen, datum är redan spikat för februaris After Shoping, tjohoo! Se upp i affärerna här kommer vi!

Men kvällen var inte slut när jag kom hem. Jag satte mig i soffan och såg att Marika just skulle ta sig ett glas rött. (det är bra med facebook) Så jag frågade om hon ville bjuda på ett glas.
-Självklart! Fick jag sanbbt tillbaka som svar. Så jag och Henk traskade över och där blev vi kvar som vanligt till sena kvällen. Men vi passade även på att göra lite nytta den här gången. Vi visade nämlige Henrikssons buggstegen som vi lärde oss på kursen. Och det gick som en dans....dom var snabblärda. Själv måste jag verkligen träna på snurren, för den får jag inte riktigt till. Jag vill snurra åt fel håll av någon anledning.
Men det är ju därför man går kursen. för att lära sig. Och sedan blir det avslut på Rotan, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0