Paltkoma

Idag har vi varit och hälsat på Sickan, Tildes Gudmor. Sickan har fyllt år under veckan som var så vi ville åka dit och gratta henne. Med oss i present hade vi 2 olika sorters kakor som Tilde har bakat själv. Gissa om hon blev glad. Denna goa krutgumma som aldrig ger upp, trots alla värk som hon har. Hon är verkligen tålig.

När vi kom hem så var det dans på schemat för Tilde och hennes tjejkompisar. Äntligen börjar dansen om igen. Tilde tycker nämligen det är jätte roligt att lära sig streetdance.
Medans Tilde var på dansen ringde jag mamma och pratade med henne.

Sedan kom dagens höjdpunkt.
Henkes mormor & morfar hade bjudigt över oss till dom på hammagjord palt.



Och jag som bara äter en palt i vanliga fall, jag åt 2 st. Och dom är ju inte små!
Så gissa om jag har PALTKOMA?

Men gott var det. Och det bästa av allt. Vi får alltid en massa palt med oss hem så att det räcker till en middag.

Tusen tack gulliga ni. Jag längtar redan till nästa Paltmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0