Öl- & Whiskeyprovning

-Tokfia! skickade Denise till mig idag när hon hörde vad jag gjorde.

Ja, är man i den här branschen så hör det som liksom till.
Vi var nämligen bjudna på kundträff med öl- & whiskeyprovning, workshop och middag.
Det började med en jätte bra ölprovning med Galatea samt goda tilltugg som tex kräftstjärtar, hummersoppa, creme brulee, tryfflar. Helt otroligt att ölen ändrar smak beroende på vad man tuggar på.

Det fanns många olika sorter att välja på. Kan varmt rekomendera äppelöl, hur god som helst!

Hoppsan det blev många olika ölsorter att prova....

Och dom som inte ville vara på ölprovning fick vara på Whiskeyprovning.
Sedan var det dax att gå på Workshopen. Där fick vi testa mousserande vitt vin med GULD flagor. Det var riktigt gott och något att köpa om det skall vara extra festligt i glasen.
Det bjöds på muffins som har blivit så poppis,  eller som alla säger cupcake.

Sedan lite nyttigheter JO2, juicedrink "istället för vatten"

Hoppsan! Sedan var det tydligen dax för en till ölprovning.
Denna gång från Spendrups. Dock inte lika bra som den första ölprovningen var.

Det här var gott. Smördeg med riven potatis som gräddas i ugnen, serveras med skagenröra.
Chai var en dryck som man kan dricka iställer för te eller kaffe. Ja, gott men vädligt sött.

Vem har sagt att man kan äta så man spricker? För hade man kunnat det så hade jag gjort det idag.
Titta bara på dessa gosaker.......mmmmm så gott!

Jag var verkligen proppmätt när det var dax för den stora och härliga buffen!
Men jag fick i mig lite även från den. Men nu är jag verkligen mätt!

Tusen tack för en enormt trevlig och jätte bra kundträff. Det har ni (Maria & Mattias) ännu en gång gjort jätte bra.
En varm applåd till er.


Kommentarer
Postat av: Marika

Det verkar ha varit en lyckad tillställning:)

Vilket roligt arrangemang! Du smakade väl inte alla öl sorterna..??! Kram

2011-02-02 @ 06:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0