Lördagen flöt på trots jobbigt tänkande

Som sagt var det finns jobbiga dagar och sedan finns det dagar som man bara känner att man skulle vilja hoppa över, att den inte fanns, att den aldrig hade existerat. Igår var en sådan dag. Men det är en sorg som man måste gå igenom, och ibland kan sorgen även ge något fint.....

.....som bla igår när jag träffade Marika på stan, hon krama om mig, fråga hur det var? Att bara känna att någon bryr sig, ett ge en kram, att bara kunna ställa frågan hur man mår. Det uppskattas och det betyder så enormt mycket för en. Det fina med det är att man känner att man har en vänskap som man absolut inte vill vara utan. Att hon dessutom erbjöd mig en väldigt uppskattat och trevlig gåva. Gjorde ju inte saken sämre. Tusen tusen tack gulliga du. Men just kramen och frågan hur man mår, kan verkligen värma en så mycket.
Usch, så brun du var på det här kortet (fniss)
Det var inte så mycket som kom hem i påsar men lite nya blommor och en ny vas kände jag att jag verkligen ville ha samt en ny kökshandduk som både jag och Henke fastnade för. Sedan lunchade vi ihop med Perra, Per, Marina och Marika. En trevlig pratstund med lite travtippning.
Självklart gjorde vi även ett besök till graven för att göra fint, tända ljuslyktorna och lägga dit en stor röd ros.
När vi kommer tillbaka så hittar vi vår slalomkille som har kommit tillbaka från backen. Men var hittar vi honom om inte på taket med Ski-boarden. Och som man säger ner kommer man sig alltid.....på ett eller annat sätt.
Och gissa om jag blev extra extra glad igår. Jag och Marika vann på vår dagensdubbel igår. Så nu har vi pengar på vårt spelkonto igen, tjohoo! Det var vi verkligen värda. Eller hur Marika? Där satt den! Och det roliga var att vi vann mer än killarna gjorde denna gång. Nu är det ju inte stora pengar vi pratar om men vi är glada endå. Så vi har bestämt att vi klämmer dit en dagensdubbel även nästa vecka.
Som alltid på "morfar"dagen så äter vi plättar. Det var nämligen pappas specialitet. han älskade att stå och grädda plättar. Och det är nog ingen som gör dom lika goda. Men vi försöker att hålla oss till hans hemliga recept.
Eftersom farfars skulle skjutsa hem Henke så fick även dom komma in och äta. Sedan bjöds det på kex & ost framför ett slö tittade av melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: Marika

Min fina och goa vän det var väl det allra minsta jag kunde göra för att visa att jag finns och bryr mig om dig. En tanke, några ord och en kram. Jag finns bara ett telefonsamtal, ett sms eller som du vet, ett stenkast bort! Jag vet att du också finns för mig när jag behövde/behöver en värmande kram, några ord eller en tanke. Det känns bra att veta...

Kramen

2011-02-27 @ 16:09:16
Postat av: marika

...Hade skrivit en kommentar om inlägget, men antingen kom den aldrig fram eller så godkände du den aldrig....

Tack för att du finns där för mig<3

Kram

2011-03-02 @ 07:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0