En Tilde dag eller med andra ord en mamma- & dotterdag

Tilde ville att vi skulle göra en mamma och dotter dag på stan. Och jag tyckte det lät trevligt så jag tvekade inte en sekund. Men dagen började med att jag först skjutsade in Alle och Melinda till skolan. Sedan hem en stund innan Kim och Marcus som hade sovmorgon ville ha skjuts in.

Efter allt skjutsande åkte jag in till jobbet, drack en kopp kaffe och läste tidningen. Denise bjöd sedan på en hallon smoothie, så jag gick över till henne. Där satt jag och surrade tills Tilde slutade skolan så vi äntligen kunde åka in till stan.

Det blev en jätte mysig mamma/dotter shoppingdag med fika och många påsar i handen. På tal om fika. Tilde skulle ta ett bord uppe på CK. Vad händer? Jo, en karl kommer och "tar" bordet och skyndar sig och sätter sig där. Hade jag inte stått i kön för att betala hade jag gått dit och ifrågasatt hur han tänkte. Nu var det en gullig tant och hennes dotter som såg detta och erbjöd oss att sätta sig ner hos dom. Det var ju jätte snällt.

Tilde shoppade verkligen loss och hittade mycket fint.
Bla: den här koftan fast i svart. Vita Converse, äntligen i rätt storlek (fick förstora i julkapp)

Ett par nya svarta lacktights, nu kastas dom gamla. Sedan ett par jätte fina jeans. Vet inte när Tilde köpte ett par jeans sist, hon använder bara tights. Så det var verkligen roligt att hon hitta ett par hon gillade.

En vit slalomhjälm (nästan som den på bilden). Och jätte fin Rolling Stones tröja.
EVEREST ALL MOUNTAIN WHITE
Ett halsband från Ur & Penn. Samt ett nytt DS Nintendospel (för egna pengar)
Så när klockan var strax vid halv 4:a sa Tilde:
-Mamma jag tror att vi kan åka hem nu.
Det var en jätteglad och nöjd tjej som satt i bilen på vägen hem. Tänk att äpplet inte faller långt från päron trädet....
......Jag känner igen glädjen efter en lyckad shopping tur.

Ikväll blir det soffan och tv:n med både chips, ostkrokar och choklad. Jag har stoppat i mig så jag tror att jag spricker snart. Men det är jag verkligen värd.......inte att spricka, men att äta, jag har ju trots allt tränat 2 ggr den här veckan (fniss)
Imorgon blir det hockey och middag med Henriksson´s, ska bli trevligt. Och om vädret blir bra så blir det slalombacken på söndag.

Ha en trevlig helg på er allihopa.

Kommentarer
Postat av: Marre

Vilken härlig dag med massor av shopping :)

Det gillas :) Ser fram emot morgondagen då vi ska bli bjudna på middag! Ses och hörs!

/ Marre.

2011-02-04 @ 22:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0