Spanien, Barcelona och Girona!

Jag och Marina fick en weekend till Barcelona av våra fina karlar när vi fyllde år. Vi visste båda 2 att vi hade fått lika. Vi brukar väldigt ofta få likadana presenter när vi fyller år.

Men oj vad en weekend går fort. Specielt när man har så trevligt och mysigt. Sol, värme och fina vänner. Här kommer några bilder från vår vistelse. Vi har ätit gott, shoppat (såklart) och bara njutigt av stunden i en underbar värme.

Max 10 kg fick packningen väga.....suck, då var det bara att lämna alla skor hemma.
Triumfbågen? Trodde den var i Frankrike. Men tydligen finns den även i Spanien.

Vi bodde på Catalonia Ramblas. Ett jätte fint hotellet som jag varmt rekomenderar till er som funderar på att åka till Barcelona. Det var jätte fint och jag behövde inte gå på tå (fniss)

Hungrig blir man och självklart belv det Tapas!

Hotellet bjöd oss på frukosten. Och det var ingen dålig frukost. Oj, det fanns verkligen allt utan plättar som Henke saknade. Men det fanns mycket annat gott.

Så underbart men sol och värme. Solterassen var lika fin som resten av hotellet. Och vilka underbara och fina solstolar. Vill ha!

Det var bara karlarna som tog ett dopp i poolen.

En drink vid poolkanten är ju en självklar grej vid varje tripp.

Vi gjorde så mycket sist vi var i Barcelona men vi hade inte gjort ett besök i Park Guarden. Så det blev ett litet tripp dit denna gång, till Mosaik staden....

2 karlar som ständigt tänkte på mat.




Helt underbar fin lobby på hotellet, och 2 underbart fina karlar hittade jag sittandes där!

Tusen tack till Per och Marina för en jätte trevlig weekend med er. Och tusen tack till min underbara karl som gav mig denna resa. Det gör vi väl om igen, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Marika

Åh, vad härligt ni verkar ha haft!!!

Och bruna har ni verkligen också blivit, på så få dagar:)

Kram

2011-04-20 @ 15:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0