Oj, vad man hinner mycket...

....när båda 2 är lediga. Jag och Henke har gjort så mycket sen han kom hem. När jag steg upp på morgonen så gjorde jag bort all torsdagsstädning. Henke åkte och påskhandlade så nu är frysen och kylen full med mycket smått och gott inför helgen. Sen så började vi att:
Målade den svarta väggen i hallen till vit. Eller jag började måla......sedan kom "någon" och tog över. Ni kan ju alla gissa vem.......Det blev genast mycket ljusare och finare.

Torkade alla fönster in- och utsidan och bytte alla gardiner, så himla skönt att det är gjort. Tycker verkligen inte om att torka fönster. Men mellan skall oxå tas, men det får bli en annan gång.

Henke monterade ihop vår nya utegrupp som vi skall ha på framsidan. Det var inte bara en del......det var tusen olika delar.

Det tog exakt 4 timmar att sätta ihop alla delarna. Under tiden så skickade Perra en bild......deras grupp gick att sätta ihop på 30 min (fniss) Det var dock inte lika många delar på den, men även den var jätte fin. 
Tror att vi ska bjuda mamma på middag och gulla med henne om att sy om dynorna till svarta.
Då blir det verkligen tummen upp.
 
Nu fattas det bara lite vår blommor till krukorna ute. Det får inhandlas på lördag för allt har väl stängt på fredag, eller? 


Kommentarer
Postat av: aina

Dom är väl fina som dom är.Det blir mycket jobb med att gör det.tror du en middag räcker??

2011-04-22 @ 16:54:43
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/
Postat av: Marika

Lyckliga du som har torkat dina fönster!

Åh, vad fint det blev!! Jätte fint! Längtar tills vi kan sitta där en sommarkväll med varsitt glas rose i varsin hand :) Kram

2011-04-22 @ 19:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0