Lunch hos Syster Yster!

Känner som om jag måste göra en liten förklaring när det gäller alla mina syskon....eftersom många vet att min pappa hade ju bara ett barn......och det var jag.
Saken är den att mamma har några fler barn....nämligen totalt 6 barn med mig. Det är min storebror Ludde som bor i Stockholm, Peter (Åland) som tyvärr lämnade jordelivet som ni alla vet, men som finns varmt om hjärtat, jag Jenny, lillebror Andreas i Drängsmark, lillasyster i Piteå och lillebror Johannes några mil från Umeå. Ja, jag vet vi är verkligen utspridda i detta avlånga land.......önskar många gånger att alla bodde närmare.
Hoppas att ni nu alla förstår den kompliserade historian om mig som både ensambarn och en som har många syskon.......Vår mamma har gjort ett bra jobb, tack gulliga mamma!  

Idag blev vi bjudna på lunch hemma hos lillasyster Sandra i Piteå. Vi åkte efter att Alexandra hade jobbar klart. Det var första gången som vi var dit så vi skulle köra "sakta" så den andra bilen bakom oss skulle hinna ikapp oss och visa oss vägen. Men dom körde en annan väg......hur tänkte dom då? (fniss)

Jag funderade länge vad jag skulle ge min lillasyster......och vad passar bättre till en som är arbetslös än ett presentkort på COOP.
-Hoppas du hittar något gott att köpa. Kram!

Alexandra hade hittat på en annan bra present. Popcorn, popcornkrydda och tändstickor.
Min syrra är nämligen i skogen minst 3 dagar i veckan. Så det går åt mycket tändstickor.  

Det bjöds på mammas goda älgskav, sallad och potatis. Till dessert bjöds det på en god cheescake och en god kladdkaka som var nyttig. Ni läste rätt, nyttig och god på samma gång!

Sedan var vi snabbt tvungna att tacka för oss och åka hemåt eftersom Tilde skulle vara på dansen kl 15.

Kommentarer
Postat av: aina

Synd ni måste åka så fort

2011-04-11 @ 09:51:09
URL: http://ainalundqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det var ett välbehövligt presentkort, tack igen :) ..och tändstickorna kommer garanterat till användning, blir nog att ta med popcornen till Norge så får man pröva kryddan där i helgen :) Var kul att ni kunde komma trots att det blev stressigt mellan jobb och dans :) Kram

2011-04-12 @ 12:40:52
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0