Jepp! Nu är det bokat!

Oj, dagarna bara rinner iväg.....snart är det helg igen. Tjohoo!

Iallafall så kom Denise och Alva på besök i måndags. Vi satt ute på vår altan och pratade över flera koppar kaffe och även en lunch. Alva är ju för roligt. Hon är så lill-gammal när hon pratar......för att inte tal om hur söt hon är.

Sedan var vi bjudna hem till farfars på påskmiddag. Och som vanligt så var det så fint dukat.

-Tack farmor och farfar för en fin avslutning på påsken!
Maten var enorm, och som vanligt så blir man alldeles för mätt.
Och för barnen blev det att söka påskägg som påskharen hade gömt.

På kvällen fick Tilde feber och ont i huvudet så hon har varit hemma både igår och idag från skolan.

Och idag har jag och Henke bokat.............en som kommer och städar varannan vecka. Och det kommer att bli helt underbart att komma hem och det är städat. Vi har pratat om det ett tag nu och idag så bokade Henke fast vilket städbolag det blir och vilka dagar. Helt underbart skönt! Ja, det är helt klart värt varje krona. Vi har haft det tidigare och både jag och Henke har pratat om att vi båda vill börja om med det igen......iallafall 2 ggr i månaden. Så nu är det bara att invänta den 12:e maj.........

Hm, vad har mer hänt? Jag var inbjuden på en kundträff ikväll. Och där fick jag en hel del chipspåsar av en säljare. Och gissa vem som skall få dom? Jag vet nämligen en som älskar dessa chips......hon börjar på D och slutar på enise.

Henke och Perra är bjudna till Scandic på middag och se fotboll (Barcelona) på storbildsskärm. Så dom kommer nog inte cyklades hem förrän senare ikväll om jag känner dom rätt. Så jag passar nog på att göra en tidig kväll och säger godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0