Vilken nice helg!

Vilken underbar helg det har varit.

Fredagskvällen bjöds på goa vänners sällskap. Per & Marika, Denise & en vän till henne var här. Det blev lite utmaningar i Guitar Hero samt tittande på idol. Lite travsnack och många glada skratt. Ja, det som hör till. Som vanligt så blir det sentimmar när man hara trevligt.

Lördagsmorgon innebar att kliva upp lite tidigt för att styra mot Luleå. Där skulle vi tillbringa resten av helgen med våra helt underbara vänner Per & Marika. Det kan aldrig bli tråkigt i deras sällskap. Det kan bara bli mer skrattrynkor (fniss) Iallafall så checkade vi in på Elite. Där fick vi varsitt jättefint rum. Hm, tror att det räknas nog mer som en liten svit. Det var en stor hall, jättefint sovrum och en gigantisk toa med både dusch och badkar.

Efter incheckning blev det shopping på schemat. Det som chockerade oss var nog att det var Henke som shoppade loss mest. Ja, ni läste rätt....Henke! Han kom verkligen igång med sin shopping.

Sedan blev det lunch och travtippning. Men vi ska inte ens nämna hur det gick för jag och Marika på travet. Vi borde skämmas! Hur tänkte vi igentligen? 


Sedan kan vi ju även glömma hur det gick i hockeyn. Suck! 


Men i goda vänner sällskap så blir det iallafall trevligt. Vi hade bokat bord på AllStars. Där käkade vi och surrade resten av kvällen. 


Idag söndag har det varit en händelserik dag. Det började med en god hotellfrukost. Sedan utcheckning för att köra hemmåt. Sedan vart det spännande. Jag hade fått en tid idag till att tatuera eyeliner på ögonlocken. Ååå så spännande och nervöst. Men Marika var jätte duktig på att peppa mig. Gullunge, tusen tack! Men det är ju bland annat det man har vänner till. Att peppa och stötta en i livet. Och att vara ärlig! Marika sa verkligen hela tiden vad hon tyckte. Tusen tack även till Sandra som bokade min tid och fick mig till att vilja göra det från första början. Det var nämligen hon som gjorde det först och visade mig hur fint det blev. Då sa jag:
-ÅÅåååå, jag vill oxå ha!
-Då bokar jag en tid.
Det gick så snabbt så jag han inte med själv ens.
-Du har en tid på söndag 14.30
Och nu är det gjort. Och jag är jätte nöjd. Jag kommer inte att ångra det. Kan verkligen rekomendera det. Och det är perfekt att göra det nu när sommaren är över.

Svullen och röd på ögonlocken cyklade vi sedan iväg till vallokalen. Undra vad dom trodde? Måste tro att jag har gråtit hela dagen (fniss) Nu är det röstat och klart. Man har gjort sin plikt för samhället. Det känns bra. Nu är det bara att hålla tummarna och titta på valvakan ikväll. Henke tror att vi ska se film. Men......
-Näpp, det ska vi inte!  

Tusen varma kramar till Per & Marika för en jätte trevligt helg med er. Det gör vi gärna om igen.

Men det bästa som har hänt och skett idag:
STORT GRATTIS TILL ALEXANDRA!
Hon klarade provet och uppkörningen idag för moped. På provet hade hon 33 rätt av 35 frågor. Det är ju hur bra som helst. Stora kramen till henne. 
-Du är ju bäst!


 


Kommentarer
Postat av: MarreMia

Hej

Och grattis igen till erat giftermål. Ni var superfina på bilden. Är lite nyfiken på hos vem har du gjort dina tatuerade eyeliner och va kosta det och hur blev resultatet?? Ha de bra och hälsa de dina. kram

2010-09-19 @ 19:15:10
URL: http://www.brunettmia.se
Postat av: Marika

Tusen tack själva för en toppen helg tillsammans!

Det ska vi göra om och om flera gånger om, eller hur? Nu ligger bollen hos våra karlar ;-) Undrar vad dom har tänkt överraska oss med här framöver..?

Och du var super duktig idag och det blev verkligen jätte, jättefint! Kramar till er båda!/ Marika.

2010-09-19 @ 22:21:00
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0