Måndag & Tisdag

Först ska jag bara säga att det behövs så lite för att man ska bli så enormt glad och att det ska betyda så mycket. Idag, strax före juntan kom så ringde det i telefonen.
-Hej! Jag har alltid sagt att när du gifter dig så ska jag...........bla bla bla!
Jag ska inte avslöja vad och vem som ringde. För det kommer ni att få veta senare. Men jag kan säga att jag blev jätte glad. Det känns så roligt. Till dig som ringde:
-Tack för att du finns. Tack för att just jag får vara din vän. Du är ju för gullig. Ses snart ( fniss)

Igår efter jobbet så ville Tilde att vi skulle åka in till stan och titta på kläder. Jag kan säga att jag tvekade nog inte många sekunder. Det var riktigt trevligt. Tilde hitta lite nya höstkläder och jag lite nya sminkprodukter.
Bla denna skjorta shoppades som jag hittade på Tildes blogg.

På tal om att inte tveka många sekunder. Jag säger bara MARINA. Jag älskar denna människa för att hon är den hon är. Kanske är vi rätt lika i det fallet.........tvekar inte en sekund. Jag tar det från början. I söndags var ju jag och tatuerade eyeliner. Marina skriver på facebook:
-Vill å ha!
Jag skrattade åt henne och Henke så bara:
-Va skrattar du åt?
-Åt Marina. Hon vill oxå tatuera eyeliner.
-Nog tro ja de! ropade Henke från övervåningen.
Igår var Marina in på jobbet och kikade på det jag hade gjort.
-Ja, vill å ha.
Och vi som känner Marina.......tjopp tjopp. Nu har hon oxå gjort det. Hon blev så fin.
Jag är jätte nöjd. Marina oxå!

Idag tisdag har jag haft äran att ha juntabrudarna hemma på middag. Äntligen! Det är både trevligt och roligt att träffas. Varje gång springer tiden iväg.
-Va! är klockan redan 22?
Vi skrattar, pratar och bara myser. De är nu drygt 6 år sedan vi började med vår junta. Och jag längtar redan tills vi ses nästa gång. Det är så mysigt att träffas och äta middag ihop bara tjejer, mitt i veckan. Att få ha lite "tjejsnack" kan var enormt nyttigt.......nästa gång blir det hemma hos Marina. Då har hon lovat att bjuda på laxplanka......mmmmm!

Nu ska jag ta och gå till min älskade karl som sitter framför datorn och tittar på vår vigsel. Undra om han ser den om och om igen, drömmer sig bort och blir lika lycklig varje gång jag säger:
-Ja! (fniss)
Skämt och sido. Nu är det sängen som ropar och John Blund som väntar.......ggääässsp!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad blir det för handarbete på era juntor,stickning eller?

2010-09-22 @ 14:01:26
Postat av: Marina

Tjopp, tjopp,du är så himla snäll jämt, kram på dej och hoppas att dagen och kvällen blir en kväll som man inte ska glömma.

2010-09-25 @ 11:49:22
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0