Ledsen, glad, arg & glad igen!

Det finns saker här  livet som kan göra en enormt glad och lycklig. Men det finns även saker som kan göra en så enormt arg och ledsen. Men som Lena ofta säger:
-Allt har sin mening.
Dom orden tänker jag ofta på när det händer något som jag inte har väntat mig.
Som tex när vår resa blev felbokad så blev det giftemål istället....hade den inte blivit felbokad så hade vi fortfarande inte varit gifta......och att gifta mig är en av de finaste sakerna jag har gjort.

Men idag har det varit känslornas berg & dalbana. Först går man och funderar och undrar över saker som tillslut gör att man blir ledsen.....eller ska man säga sårad? Ja, jag vet inte.......saknar ord......

Det som gjorde mig jätteglad igen var att jag hade ett paket att hämta från Henkes bror Mattias och min svägerska Anneli. Glad och nyfiken åkte jag iväg för att hämta paketet. Men blir stoppad av att det inte står rätt efternamn på mitt körkort. Jag förklarar att jag är nygift och inte fått mitt nya.
-Nix, spelar ingen roll!
Jag säger att jag har vigselbevis.
-Nix, spelar ingen roll!
Jag måste dessutom ha min karl med mig för att hämta paketet, man måste vara båda.
-Va, skämtar du?
-Nix, så är lagen!
Så jäkligt arg sätter jag mig i bilen. Hämtar Henke och alla papper på vår vigsel. Säger dessutom att polisen säger att min leg gäller tills jag får mitt nya.
Vi fick iallafall tillslut ut vårt paket. Men varför ska man först måsta bli så arg.
Nyfikna åkte vi iallafall hem för att öppna paket.

Ett paket i paketet.

Åå så fint. Där ska våra foton från vår bröllopsdag vara som ett fint minne.
Precis i min smak. Tusen tusen tack, gulliga ni!

Något annat som gör mig glad är vänner som jag känner att jag kan lita på. Som jag vet lyssnar och kan ge mig goda råd. Som håller min hand när det blåser kallt. Som visar sin glädje när jag är lycklig. Och som kan ge mig ett "tack" för att just jag finns där som vän.
Idag har jag besökt en sådan vän, Lena.
Jag är så glad över att hon idag mådde så mycket bättre. Detta firade vi med mammas goda äppelkaka och kaffe.
Vill nu inget annat än att hon ska få vara hemma och inte åka in och ut på lassa. Vilken tur en sådan här gång att hon har som jag.....hittat värdens gulligaste kille.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Tänk att det kan vara så svårt att hämta ut ett paket...suck. Men som du säger, man får försöka vända eländet till något positivt! :)

2010-09-09 @ 01:10:26
URL: http://nifty.blogg.se/
Postat av: Marre

Ja, vissa dagar är det lättare att börja grubbla oxå...hoppas att det har rätt ut sig! Du vet var jag finns om och när du vill lätta ditt hjärta <3

Kram

2010-09-09 @ 05:38:21
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist

Det där var konstiga regler, aldrig hört om dem. Hon/han i postmotagningen måste ha haft en dålig dag.

kram på Er

2010-09-09 @ 19:59:23
Postat av: Johannes

Därför man inte bor i schtaan syrran. Här ute på vischan så "känns" man igen och behöver inte leg ens =)

2010-09-09 @ 21:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0