Ja, vad säger man?

Ja, vad säger man? Jag kan inte låta bli att skratta när jag och mina älskade man sitter och dricker vårt kaffe efter lunchen. Henke har satt igång radion. Där har dom gjort olika uträkningar på vad vi gör av våra liv. Bla så har dom räknat ut att man sitter på toaletten ett ½ år av sitt liv. Men för Henke måste det innebära 1 helt år av hans liv. För jag känner ingen som kan sitta inne på toaletten lika länge som han. Jag kände en tidigare och det var min pappa. Han tog tidningen med sig in på toan, och där satt han i lugn och ro. Som tonåring då så kunde man bli tokig......
-Hallå pappa! Jag måste få göra mig klar NU!
-Mmm, ska bara läsa klart först....
Och så försvann han in i tidningsannonsernas värd.......nu så här i vuxen ålder kan jag skratta åt det, men det var inte roligt då.

Nu är jag som sagt var gift med en som är likadan, han har dock ingen tidning med sig. Nu är det ju telefonen istället.....
-HALLÅ! Hur tänker ni då? Ni slösar ju bort så mycket av ert liv med att sitta på toa!

Idag har vi gjort lite smått och gott här hemma. Bla så har Henke rengjort ugnen. Jag hinner aldrig tänka tanken att rengöra den föränn det är gjort. Och jag klagar ju inte. För är det något som luktar starkt så är det dessa rengöringsprodukter, usch! Henke får gärna fortsätta med det.

Hihihih igår när vi satt hos Per & Marika så fick vi en massa nya ideer. Iallafall fick vi tjejer en hel del nya höstprojekt till våra snälla karlar. Dom var väl om sanningen skall fram inte så intresserade att lyssna. Dom fortsatte att kasta dart. Vi kom iallafall fram till att bla plocka bort gardinerna i våra vardagsrum. Varför ska man ha så mycket tyg som döljer det lilla ljus som vill in? (Svärmor har varit steget före och gjort det redan) Så dom kommer att åka ner så småningom. Sedan så kom vi fram till att riva bort det svarta på vår garderob i hallen, nu skall det bli vitt. Mycket ljusare........andra projekt berättar jag om senare.


.

Och jag måste verkligen erkänna.......det gick inte så bra för mig i kortspel igår. Jag förlorade. Fattar inte hur det gick till!

Har just gått broarna runt med Denise i regnet. Det var en jätte härlig och behövlig promenad. Nu blir det en bra film och popcorn i soffan. Ja, jag vet jag ska även tända ljus. Det blir så mycket mysigare då.
Kram på er alla. Imorgon är en ny vecka med nya möjligheter.


Kommentarer
Postat av: Marre

Men ser man på är det inte Henke som står där och tar bort det svarta...? Hihihihi....Han som INTE skulle göra det! Det blev jätte bra och så mycket ljusare! Mina gardiner åker när min nya soffa införskaffas. Det är ett som är säkert!

Kram

2010-09-12 @ 16:20:16
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: mamma

Fattar inte hur man kan sitta på toan mer tid än nöden kräver? Det finns väl många bättre ställen att sitta på.

2010-09-12 @ 17:32:18
Postat av: Alexandra

Sebastian Krantz är helt klart min favvo, han har borde utseendet och talangen :b

Han har ju inte bara varit med i idol.. han ar varit med i talang och melodifestivalen oxå...:P



Kramkram

2010-09-13 @ 15:24:34
URL: http://cheze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0