Helgen är här!

Vi ska verkligen inte klaga. Vilken underbar höstvecka vi har blivit bjudna på, varm och solig. Helt underbar. Och vilken underbar start på helgen.

Igår fredag så åkte jag och Denise in till stan. Vi shoppade och lunchade ihop. Det var jätte trevligt, måste göras om igen. Måste erkänna att Denise vann, hon shoppade mest.  Jag som brukar komma hem med så många påsar kom bara hem med blommor och make up servetter. Hm, inte riktigt likt mig. Men jag är glad över att jag hittade höstblommor. Det blev så fint både här hemma och på pappas grav. Nu är hösten varmt välkommen.

 
Sedan var det inte så mycket planerat inför fredagskvällen. Men vi kände ganska snabbt att våra barn hade planerat allt men inte att vara med oss. Kim cyklade iväg med kompisar och sov sedan borta, Tilde skulle sova hos Ida och Alle skulle göra en tidig kväll för hon skulle upp och jobba. Hm, skulle jag och Henke bli själva på fredagsmyset? Nix pix! Marika och Perra ringde och frågade om dom kunde kommma över.
-Självklart! Ni är alltid varmt välkomna.
Så kvällen bjöd på travtips och rosevin. För att inte glömma alla glada skratt som det alltid bjuds på i deras sällskap.

Idag lördag så skrattade jag och Henke vid frukostbordet. Är det så här det kommer att vara om några år. Vi sitter helt själva och äter frukost, alla barnen borta. Och inte nog med det......vi lyssnade till melodikryzzet. Hallå! Lite pensio varning eller? Skulle tro det. Men vi skrattade och tyckte det var rätt mysigt.

Lördagen har ju sina traditioner. Shopping, travtippning och lunch på stan. HUr trevligt som helst. Eller ska man säga hur mysigt som helst. Och ännu mysigare nu när vi har bytt lunchställe. Från och med idag kommer vi att äta vår shopping lunch på lördagar på All Stars. Hur bra som helst.....äntligen kan man ta ett glas vin efter avslutad helgshopping. Som i alla andra städer.
 

Nu ska vi äta grillat. Sedan blir det kortspel.......
Dom tror att dom kan vinna över mig. Men jag ska verkligen visa dom vem som är mästaren.
Det var INTE bara tur sist, det var skicklighet!


Kommentarer
Postat av: Marre

Hmmm....var lagom mallig du ;-)

Blir hur bra som helst med All star på lördagarna :)

Synd att travet gick åt pipan idag, men vi kan ju inte vara på topp jämnt heller! Nu siktar vi in oss på en toppenkväll istället. Ses snart...

Kram

2010-09-11 @ 19:14:07
Postat av: Alexandra

Det blev verkligen jätte fint på morfars grav mamma! :-)

Kramar till dig

2010-09-13 @ 15:21:23
URL: http://cheze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0