Bröllopsäventyr del2

Jag måste bara få säga att vår bröllopsfest blev så otroligt bra och lyckad. Tack alla Ni som har gjort denna dag och kväll oförglömlig för jag och Henke. Vi är verkligen bortskämda med fina och underbara vänner runt oss. Älskar er alla!
Och jag fick verkligen bli bort skämd på lördagen. Strax för kl 13 så kommer Per & Marina och hämtar mig. Vi åker iväg till Klipp1. Där får jag verkligen bli bortskämd och bara må gott. Värdens gulligaste och staans bästa frisör klipper & färgar mitt hår. Sedan sminkar hon mig......och då kommer mina andra fina och underbara vänninor Marika, Lena & Veronica. Jag fick vända mig bort för att inte börja gråta av glädje när jag såg dom kom fram med Rose/Cava och jordgubbar. Så fint gjort. Och vilken suprice!

Efter sminket så fixar Marina en bruduppsättning i mitt hår. Gissa om jag kände mig överlycklig. Jag blev jätte nöjd. Tusen tusen tack, Marina! Du är ju för snäll.

Henke har oxå blivit "kidnappad" av sina killkompisar Per, Perra & Björn. Dom tippar trav och dricker öl på Aurum.
Sedan åker jag och Henke tillsammans till Bonnstan för att fota lite kort. Tusen tack Marie. Det ska bli spännande att få se korten hur dom blev sedan. Men dom här 2  bilderna har vi redan fått. Tycker att dom blev jättefina.


Festen är på Rum för Resande och börjar med att alla få gå på röda mattan och bli fotade. Sedan blir det en liten tipsrunda om jag och Henke och en stark chili/jordgubbsshorts. 
Herr & Fru Carlsson

Per & Marina

Herr & Fru Henriksson

Fru & Herr Thomas även vårt fina värdpar för kvällen.

Brudskål med champagne och tilltugg är ju en självklar sak när jag och Henke sedan dyker upp bland gästerna.

Menyn under kvällen var:
Förrätt: Tapas m 3 olika smaker
Varmrätt:Lamm med rostad vitlöksky och svartvinbärssås
Dessert: 2 st olika sorbet med champange
Jag tror och hoppas att ingen gick hungrig därifrån. Det var jätte gott och självklart var det caterat från
Tyske Kocken.

Kvällen bjöd  på många glada skratt, glädje tårar och enormt fina minnen. Vi är så nöjda över kvällen. Tusen tack till Marie och David vårt superfina värdpar som har gjort ett enormt bra jobb och tusen tack till våra fina vänner som gjorde några toppen överraskningar. Dom hade bla gjort en låt till jag och Henke. En omgjord 34:an. Och så var dom ju alla lite kinkiga på att dom hade missat vår riktiga vigsel. Så dom ordnade en egen präst som skulle viga oss under kvällen.
Pågen St Perros.......hur bra som helst! (fniss)

Jag och Henke lovar våra löften till varandra .....igen!

Men aldrig förr har jag varit med om att prällen har delat Whiskey med brudgummen.

Till och med ringar hade dom ordnat till oss......vilken dyr guldklimp.

Kvällen innehöll även lekar och sånger. Tack även till alla er som höll så fina tal under kvällen, hoppas att alla är filmade.
Jag och Henke fick läsa upp våra versioner på vår första date. Vi var inte riktigt eninga när vår första date var, eller vem som blev kär i vem först.

Här testar dom jag och Henke om vem som gör vad hemma.
Vem plockar u diskmaskinen? Vem renbäddar sängen? mm Vi var ganska överrenns, eller? 

Är inte den här killen oförskämt likt Pågen som vigde jag och Henke under kvällen?
Någon likhet finns det men jag kommer inte på vad? (fniss)

 Jag och min fina och goa väninna Marika.

Så fort man gick ut ur rummet så gick brudarna till Henke....men han ska bara veta vad som hände när han lämnade rummet.

När festen var över så hade jag och Henke äran att övernatta på Rum för Resande.
Tusen Tack till Brinkmann & Carina, så gulligt av er.
Det är riktigt fina rum, och sköna sängar. Kan varmt rekomendera det!

Detta är dom korten som vi har fått tag på. Alla gäster är tyvärr inte med men det kommer fler kort från festen.
Jag lägger ut dom så fort jag får dom.

Nu ska jag och Henke börja kolla vår almanacka. (fniss)
Så vi vet när våra vänner ringer och vill boka in följande:
*Frukost inom ett år från syrran
*3-Rättters middag från broder Andreas
*Glitter och glamor från Per & Marina
*Aftershopping från Carlssons
*Någon egen påhittad bu & äventyr från Henriksson

Och allt skall göras inom 1 år.......vilken rolig x:a present Marie & David fixade.
Och vi skall nog allt se till att våra vänner inte glömmer bort att ge oss det, mouaaaa!

Imorgon kommer Bröllopsäventyr del 3 med familjen och släkten.


Kommentarer
Postat av: Marre

Vi hade det jätte trevligt :) Det var en toppen fest alla kategorier! Och jag LOVAR vi kommer INTE att glömma vår överraskning. Det kommer att bli skoj att hitta på nåt bus...

Kram till dig min fina vän <3

2010-09-29 @ 21:13:24
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad vacker du var och vilken kul fest ni verkar ha haft. Kram

2010-09-29 @ 22:42:24
Postat av: lena gyllenberg

Tack för en superfin fest vännen min. Vill bara undra om jag och björn blev för fula för att vara med på rödamattan kortet???Eller för tjocka???

Stor Kram på Dig!

2010-09-30 @ 11:44:57
Postat av: Jenny

Lena: (Fniss) Nä ni var varken för fula eller för tjocka. Som jag skrev så har jag tyvärr inte fått alla kort ännu, varav alla inte är med på bild. Men dom kommer som småningom. Kram på dig vännen :-D

2010-10-01 @ 23:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0