Underbara fredag!

Måste säga att min humör var verkligen upp och ner igår. Men att komma hem till en lägenhet som är helt klar med all torsdagsstädning kan verkligen göra en glad. Henke är ju hur underbar som helst när det gäller att ställa upp här hemma. Han skulle nämligen hjälpa Perra med att lägga deras nya golv i rummet efter lunch. Och då säger han till mig att då är det lika bra att han är hemma hela dagen för då kan han ju göra bort all torsdagsstädningen före. Och jag kan säga att det tacka jag verkligen inte nej till. Han vet hur han ska göra sin fru glad (fniss). Ja, jag vet....lite bortskämd är jag! Men vi skämmer bort varandra.
Dom gjorde att bra jobb våra karlar. För golvet var helt klart när hockeyn började.
Det blev jättefint, nu är det bara golvet i hallen och köket kvar.

Att vara ledig på fredag är guld värt för mig. Vill verkligen aldrig byta bort det. Man hinner äta frukost med barnen innan dom far till skolan. Sedan kommer den efterlängtade kaffe koppen framför nyhetsmorgonen...helt själv. Det är helt tyst i huset........underbart. Jag verkligen njuter där jag sitter med min kaffekopp och morgonrock.

Sedan är det ju ingen fredag utan ett besök inne i stan. Lite shopping och kaffe. Nu dom senaste gångerna har det blivit med Denise. Vi surrar på så mycket så vi nästan inte hinner shoppa. Men en liten påse blev det iallafall, lite blommor och ett paket till morgondagens födelsebarn Ida.

Nu sitter jag hemma igen åter med en kaffekopp och njuter av helgen som har startat så bra och kommer att fortsätta att vara helt underbar. Ikväll är vi bjudna på middag till våra fina och goa vänner Lena & Björn. Kommer att bli hur trevligt som helst. Och om jag känner dom rätt så kommer vi att äta gott, skratta och må gott, och spela spel. Jag älskar verkligen att spela spel. Har sedan jag var liten tyckt att det har varit ett så trevligt sett att umgås på.

Imorgon blir det att följa med Tilde, Marika och Ida till Leos där Ida ska firas. Sedan är jag bjuden på tjejkväll med hockey, middag och utgång på Mollys av Svensk Cater. Denise du hörde vad Anders sa:
-Imorgon är det dom yngre som går ut (fniss)
Jag håller verkligen med honom. För om inte jag, Marika och Marina (som jag har bjudigt med mig) hör till dom yngre. Vem gör då det? (fniss)

Nu ska jag fylla på min kaffekopp och fortsätta och bara må gott. Helgen har barat börjat och nu ska jag njuta. 

Kommentarer
Postat av: marre

Du gör så rätt i att njuta :)

Längtar tills i morgon! Kram

2010-10-15 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0