Stockholmas, Me like!

Jag ÄLSKAR verkligen den här staden med stora bokstäver.
"Stockholm i mitt hjärta...."

Iallafall idag så flög vi till Stockholm idag med våra otroligt gulliga och fina vänner Per & Marina. Vi har varit här tidigare med dom och vi vet att det kan inte bli annat, än en helt underbar helg. Vi lever verkligen i nuet alla 4:a. Som Henke visade mig i en annons idag. Efva Attling har kommit med ett nytt halsband (jag älskar hennes smycken och budskap)
-Lev livet nu!
Och det jag säga att det gör vi verkligen. Och som jag brukar säga:
-Livet går inte i repris. Men kan inte backa bandet.

Ja iallafall så gick flygningen jätte bra. Vi tog taxi till Rica Talk där vi bor. Jätte fint hotell, men högt. Vi bor på 18:e våningen, flämt. Jag tycker ju inte riktigt om höjder.

När Ronny hörde att vi skulle till Stockholm så ville han att vi skulle kolla in där han har köpt sin lägenhet samt att han tipsade om en jätte bra restaurang där han tyckte att vi skulle äta.
Så hungriga och ivriga på shopping så åkte vi till restaurangen, Non Solo Bar. Som sedan visade sig vara en jätte populär kändisrestaurang. Enormt god mat, kan varmt rekomenderas.

Jag åt blåmusslor, mums!

Efter lunchen blev det ett besök hos Marinas faster. Men sen var vi peppade på shopping. Iallafall jag och Marina. För killarna åkte iväg till Öl & Whiskeymässan. Som "råkade" vara samma helg som dom bjöd ner oss till Stockholm.
-Konstigt sammanträffande, eller hur? 
Dom var jätte nöjda över mässan och har redan bestämt att dom ska besöka den ävan nästa år. Och vi nekar ju inte på att få åka ner på en Stockholmsweekend.

Bilder från shoppingrundan.

Shoppingen avslutas för ikväll. Men det blev några påsar. Riktigt nöjd!

Sedan blev det Mamas & Tapas. Det är ett måste när man är i Stockholm. Det får bara inte missas. Jag längtar redan till nästa gång vi ska boka bord och äta där. Det går inte beskriva hur gott maten smakar.
Men glöm inte att boka bord, det är alltid fullsatt.


Nu ska vi sova. Imorgon blir det mer shopping och på kvällen blir det Ugglas Revy.
Kram på er alla.

 

Kommentarer
Postat av: Marre

Fortsätt att njuta av er Stockholmsweekend!

Puss & Kram

2010-10-02 @ 15:52:25
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0