Så underbart trevligt & roligt!

Det var en helt underbar kväll som vi var på igår jag och mina "syrror" (fniss).

Iallafall så hade Svensk Cater bjudigt in till en fullspäckad tjejkväll med en massa trevligheter. Med mig följde mina vänninor Marika & Marina. Det började med hockey i Caters Loge. Där bjöds det på "tjej"dricka, skumpa, vin och smirnoff. Tilltugg för att vi inte skulle hungra ihjäl. Och en givetvis en seger för SAIK.

Sedan var det dax för lite mer ordentlig mat. Och det skulle vara vi själva som lagade till denna mat via en kockduell som bestod utav 3 lag.
Men vi hade 3 st krav från dommaren:
Förätten skulle innehålla abourgine.
Varmrätten skulle innehålla wasabi
Desserten skulle innehålla stjärnanis och saffran.
Sedan var det fritt fram att välja råvaror och att använda fantasin. Det var ingen rätt som var den andra lik.
Ett enormt trevligt sätt att umgås och lära känna alla dom andra. Och en massa massa fnitter.


Efter maten och alla var mätta och nöjda så var det Mollys som stod på kvällens sista punkt. Där spelade Ständut Blakk. Och jag måste verkligen säga att dom var hur bra som helst. Har aldrig hört dom förut. Och det fina var att en av dom spelade fiol hela tiden. Dom är hur bra som helst!
Det var en toppen kväll. Helt plötsligt så var vi alla tre visst "syskon". (fniss) Hur nu det kunde komma sig!?! Vi träffade några som vi började prata med som prompt trodde vi var syskon. Dom började bara att fundera lite där i slutet av kvällen varför Marina var blond!?! Vi hade iallfall en toppen rolig och en underbart trevlig kväll.
Tack Svensk Cater/Maria och tusen tusen tack till mina underbara vänner som ville följa med och dela sin kväll med "lillsyrran" (fniss)

Så nu njuter vi av söndagen och gör verkligen ingenting. Henke myser nog mest av att se mig bara ta det lungt. Fast jag är faktiskt väldigt bra på det numera. Söndagen började med en lång sovmorgon till kl 11 och frukost på sängen. Sedan kom Tilde hem som hade sovit över hos Ida. Hon var hemma en stund innan hon gick till dansträningen. Då gick jag och Henke och la oss i soffan och såg Robinson. Det fortsätter att vara en slöardag här hemma. Skräpmat och en film tillsammans med Tilde är vad som väntar.
Med andra ord en lång och skön söndag som bara har börjat.
Nu kommer Henke med maten......mmmmmm.
Jag ska lyxa till det lite extra med Hot Garlic Fries. Pommes frites toppade med smält cheddardip, Max goda Green and Garlic-dip, gul lök samt heta jalapenos......mmmmmm.

Max Originalmål60 kr.


Kommentarer
Postat av: Marre

Tusen tack, "lillsyrran" för en helt otroligt rolig kväll och natt! Det måste vi bara göra om nån fler gång! Kramis från "mellansyrran"

2010-10-17 @ 18:55:32
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: marre

Hi hi, Tusen tack för en super kväll, kramar från "storasyster"

2010-10-18 @ 22:17:27
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0