Jag älskar mina lediga fredagar <3

Ja, jag gör verkligen det. Det är så mycket värt att få vara ledig på fredagar. Jag ÄLSKAR verklig det med stora bokstäver. Idag började morgonen med att jag gjorde gröt till Tilde. Sedan sätter jag mig i soffan med min kaffe kopp i min sköna morgonrock. Då ringer fru Carlsson och frågar om jag vill komma över och dricka kaffe med henne. Självklart gör jag det. Hon var hemma med Lucas som var lite febrig och förkyld. Och då fick jag passa på att busa och gosa med honom en stund oxå. Det har blivit så lite med det på sista tiden, tyvärr!
Dagisfoto och ett glassfoto på vårt busiga Gudbarn.

Sedan åkar jag och fru Henriksson in till stan och gör lite små ärenden. Lite ditt och lite datt. Men vissa glömde sin börs hemma........hm, tur att man har vänner som betalar åt en då (fniss)
-Tack, Marika!

Sedan så kom alla barnen hem. Det älskar jag oxå med fredagar. Att få hem alla barnen igen. Då är det fullt ös igen. Precis som det ska vara.

Men sist men inte minst. Ikväll var vi bjudna hem till min gulliga älskade mamma på älgköttsoppa. Mamma brukar alltid bjuda hem alla oss barn med respektive och barnbarn på älgköttsoppa efter älgjakten. Men iår hade mamma sagt att det inte skulle bli så. Va! Det är ju en tradition, det ändrar man inte på!
Ingen mammas goda älgkötsoppa? Hur skulle det gå?
Men hon "skojades" bara. För idag var vi där och åt. Och utan att ljuga och överdriva:
-Min mamma gör den absolut godaste älgköttsoppan!
Jag åt så jag trodde jag skulle spricka.
-Tusen tusen tack mamma, den var lika god som vanligt!
Våga inte "skojas" om att det inte blir någon soppa nästa år. (fniss)

PS: Om ni undrar vad som är i paketet så är det choklad. Det är Lena som har "lurat" mig och fått mig att äta enormt mycket choklad på sista tiden. Hon bjöd nämligen på choklad med havssalt när vi var där. Och nu kan jag inte vara utan den. Den är så god!! Så nu gav jag min mamma ett paket med sådan choklad och blommor idag. Det var hon verkligen värd <3 :Ds 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0