Att göra någon x:a glad

Jag har glömt att skriva om min dricks förra veckan. Jag fick av en gäst som checkade ut 1500 kr. Ja, du läste rätt 1500 kr. Det har aldrig hänt tidigare i Aurums historia att någon fått så mycket i dricks enligt Ronny. Jag blev väldigt chockad av att det var så mycket. Tidigare har vi samlat all dricks på jobbet i en burk. Men det är sedan några månader bort röstat. Nu får man dricksen själv......men jag ville verkligen dela med mig av denna x:a slant. Så jag gav 500 kr var till 2 st som jobbar tillsammans med mig. Och jag kan verkligen säga:
-Jag är så glad över att jag gjorde det.
För att få se den glädjen i deras ögon när dom fick 500 kr var det går inte att beskriva. Speciellt inte hos den ena. Hon blev så enormt glad. Och jag blev så glad över att se hennes glädje. Dom var verkligen värda denna x:a peng. Och för mig betyder det så mycket att få göra det lilla x:a för någon. Att få se glädjen i ens ögon.

Idag har jag verkligen njutigt av kanelbullensdag. Jag älskar verkligen nygräddade bullar och mjölk. Och på jobbet har vi ju den turen att få färska bullar nästan varje dag. Och idag var det beställt kanelbullar till alla gäster (samt personalen) Efter middagen kom Per & Marina över och drack kaffe och åt bullar. Men jag kände att jag kunder verkligen inte äta en bulle till......trots att det var kanelbullensdag. Nån måtta får det vara!

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja det är verkligen underbart att få göra andra glada, att se lyckan lysa i andras ögon. Så snäll du var. Kram

2010-10-05 @ 06:46:34
Postat av: Marre

Du är verkligen en snäll arbetskamrat och vän!

Här blev det inga kanelbullar trots "dagen"...

Kram

2010-10-05 @ 07:03:30
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0