10-10-10

Idag är det ett lustigt datum. Nämlingen 10:e oktober 2010, eller som man kan skriva 10-10-10.  Iallafall så har helgen varit så bra som den kan bli. Vi backar bandet till igår.

Vi börjar dagen med en "hotell"frukost hemma. Här är det Towa och Tilde som står i kön.

Sedan blir det lunch med Perra & Marika på Allstars. Hur travet gick för jag och Marika ska vi inte nämna. Men vi kommer att prova ett nytt spel sätt nästa helg. Håll tummarna då.
(Har tjuvat bilderna från Marikas blogg)



Sedan lämnade karlarna oss för att åka upp till ladan. Jag och Marika satt kvar en stund innan vi cyklade hemåt igen. Där intog vi varsitt glas rose i deras nya soffa. Per & Marika har gjort om i sitt vardagsrum, det blev jätte fint. Det bor en liten "Ernst" i våra karlar (fniss)
Där fick vi se när SAIK vinna över Linköping.

Sedan var det lördagsmys med våra barn som gällde. Tacos till middag och en bra film med snacks. Det är verkligen en värdefull stund som man inte vill missa eller vara utan. Hela familje samlad i soffan, det är värt så mycket.

Söndagen bjöd på en lika god "hotell"frukost som lördagen. Sedan packade jag och tjejerna ryggsäcken för att följa Denise och hennes barn till skogen. Det var helt underbart och solen lyste så varmt. Måste verkligen försöka få oss ut i skogen oftare. Finns det något godare än äta lunch ute tillagad över öppen eld? Men idag blev det dock varmkorv med bröd. Men det var gott det oxå.


Hur söt får man vara?

Sedan var det äntligen dax för oss juntatjejer att få träffas och gå på Grease. Jag och Marina har sett den tidigare (då Veronica fyllde 30 år) Det var en helt annan version, men lika bra. Som Lena sa:
-Man blir så glad över den sortens musik.
Och jag håller verkligen med.
 

När jag kom hem så var Tilde hos Towa, Henke hos Perra. Alle och Kim var hemme efter deras moppe färd till morfars grav för att tända ett ljus. Tycker det är så gulligt av dom att åka dit. Så nu lyser det så fint.
Eftersom Henke var hos Henrikssons så gick jag oxå dit. Säger det igen, det blev jättefint i deras vardagsrum. 
Vet att Marika är jätte nöjd, och det är hon verklígen värd.

Imorgon är det en ny vecka som tar fart. Men glöm inte bort:

  

Kommentarer
Postat av: Marre

Kommer att bli skoj att prova det nya systemet :)

Det är kanske DÅ det ska HÄNDA..?! Vilken härlig dag söndagen bjöd dig på. Både natur och kultur :)

kram

2010-10-11 @ 06:36:48
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0