Julmusik, glögg, lussebullar.....

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar verkligen traditioner. Och när det gäller julen så finns det några måsten. Ja, just det måsten!
Jag vill att barnen skall minnas att vi gjorde si och så. Och kanske göra likadant med sina barn. Extra kul med traditioner är ju just om det går vidare i nästa led.
Iallfall så har vi tagit fram lite julsaker och pyntat. Tomtarna sitter på sin vanliga plats i trappen.


Julmusiken har ljudat ur högtalarna. Glöggen stod varm på spisen och spred en underbar doft.

Lussebullarna har bakats.....

Barnen har alltid fått göra sina egna lussebullar precis som dom vill. Och det blir verkligen en av varje sort. Några stora, några mindre, några platta, några runda.

Alltid lika goda. Här är det provsmakning....
 
Jag älskar verkligen att njuta av julen och dess underbara stunder. Men det bästa är ju att få se lyckan hos barnen. Och att få så att dom gläds lika mycket åt traditioner som jag.
-Mamma du vet ju att vi även ska göra...
-Apelsiner med nejlikor
-Adventsfika med röda duken varje söndagmorgon.
-Pepparkakshus
-Pepparkakstävling
-Varsin julgodis sort
Ja, listan kan bli lång med allt som vi göra tillsammans under julen. Och det är väl just därför som man vill fira den med barnen. För att umågs, mysa och se glädjen hos dom.


Kommentarer
Postat av: Marre

Va mysigt ni har, och just samma kväll tänker vi likadant, Kevin Agnes och även Denise och Melker ville med. kram på er

2010-11-25 @ 09:02:20
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/
Postat av: mormor

Det är ju tjuvstart,första advent är ju på söndag.

Kram

2010-11-25 @ 16:56:28
Postat av: marre

Mmmm....ni verkar ha haft det super mysigt!

Kan nästan känna hur gott det doftade ända hit!

Kram på er!

2010-11-25 @ 18:55:11
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja traditioner är verkligen viktiga. Ni ser ut att ha haft jättemysigt. Kram

2010-11-25 @ 20:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0