Helgen i sin korthet.

Jag hade tänkt hinna göra ett inlägg igår men hamnade framför tv:n
Men här kommer helgen i repris.

Jag har haft möte på banken.......nu skall båten ros i hamn. (fniss)
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.....

Fredagskvällen bjöds på trevligt sällskap tvärs över gatan. Med andra ord hemma hos familjen Henriksson. Där njöt jag och Marika på gott vin, åt lite smått och gott. Och tittade på idol. Killarna, eller rättare sagt våra karlar dom jobbade på med golvvärmen i deras hall. Dom är så duktiga och händiga. Måste verkligen skryta upp dom. Ingen av dom har tummen mitt i handen. Sedan är det ganska roligt att sitta och lyssna på dessa 2 herrar......hm, om än inte kanske deras sångröst är den bästa (fniss)
När dom sedan var klara i hallen för kvällen (torktid) så samlades vi i soffan för att fortsätta prata, skratta och bara umgås.

När jag vaknade på lördag morgonen kände jag mig ledsen, vet inte varför. Kanske något jag drömt under natten. Sa det till Henke, men han var snabb att svara:
-Men älskling inte ska du vara ledsen idag. Det är ju vår 11 års dag idag. (puss)
Så vänder han sig om och tar upp ett paket........ från Efva Attling. Ett armband "Pencez De Moy" (Tänk på mig)
image1
Ååå vad han är underbar min älskade karl. Han vet verkligen hur han ska göra mig glad. Och han vet verkligen vad jag vill ha. Jag älskar ju verkligen Efva Attlings smycken. Det är så fina budskap på alla, tänkvärda ord. Och efter det så kunde jag verkligen inte vara ledsen längre. Och speciellt inte när jag inte vet varför jag kände mig ledsen.
Sedan var det shopping som stod på schemat. Ovanligt? Nä! Jag han faktiskt med att inhandla lite julklappar. Så nu har högen vuxit till 9 redan inköpta julklappar, tjohoo!

Jag ska verkligen vara ute i god tid iår. Hatar att göra det i sista stund.....bland allt stressade folk och låååånga köer.
Henke han åkte först till Kewin för att hjälpa honom att fixa ett fel på Epa traktorn.
Lunchdate på Allstars med Henrikssons och sedan trav hemma hos oss. Nu var det Perra & Henkes tur (eller otur) att vinna pengar. Otur för att dom bara var en noslängd från att vinna ca 60.000:- Men det blev vinst iallafall, det är väl det som räknas. Jag och Marika vi hade som vanligt våra 4:a rätt......att det ska vara så svårt.

Söndagen var farsdag. Henke firades med frukost på sängen, choklad av Tilde och av oss alla en hotell övernattning på Pite Stadshotell med en god middag på Blad Rock Grill. Det är oxfile som serveras på en 450-gradig lavastensplatta. Sedan sitter man vid bordet och steker köttbiten själv. Carlssons har ätit där och säger att det inte går att beskriva hur gått det är. 
Sedan åkte jag och tände ljus och la en ros på graven. Henke gick sedan över till Perra för att fortsätta att hjälpa till med deras golvvärme och klinkers. Jag åkte hem till mamma och gav Holger en kram. Här sitter Holger med syrran och bygger ihop en lego traktorn som han hade fått av broder.
 
Sedan hem igen för farfar skulle hämta oss. Vi var nämligen dit bjudna på en 3-rätters farsdagsmiddag.
Farmor hade som vanligt dukat fint. Det är alltid lika vackert, en fröjd för ögat. Och alltid lika god mat.
Kvällen bjöd på kantarellsoppa, schnitzel och cheesecake. Mätta och nöjda åkte vi sedan taxi hem.
 
Far och son som båda firade farsdag.


 

Kommentarer
Postat av: Therese

Håller med, Efva Attlings smycken är superfina. Kram

2010-11-15 @ 21:29:59
Postat av: Marre

Åh, vad duktig du är som redan har börjat med julklappsinköpen! Önskar jag också kunde vara ute i tid någon gång, men icke sa nicke det verkar inte vara min grej, suck! Ja, dom är verkligen duktiga och arbetsamma våra karlar :) Jag är så otroligt tacksam över att Henke har hjälpt Per! Tusen tack för att vi fått låna honom! Kram kram

2010-11-15 @ 21:30:24
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0