Gott & blandat

Lördagen var som en gott och blandat påse, med en massa godsaker.
Först lite shopping och sedan lunch på Allstars med Per & Marika. 
Bl.a så hittade jag den här fina tomten som jag tyckte så mycket om.

Sedan trav hemma hos oss där det bjöds på årets andra glögg och pepparkakor. Älskar verkligen glöggdoften som blir när man värmer den. Den här gången blev det att smaka på Åretsglögg 2010, med saffran smak.
Den var riktigt god. Men min favvo är nog fortfarande den med blåbärssmak.

Killarna fick in sina 6 rätt, börja bli en vana nu. Och äntligen fick jag och Marika 5 rätt. Men tyvärr fick vi tjejer ingen utdelning. Och som vanligt så hade killarna lite otur, så nära 7 rätt men så långt ifrån.
Sedan iväg på middag hemma hos Per & Marina.

Det blev en jätte trevlig kväll med som vanligt jätte god mat.
Jag och Marina tar en Irish Coffe medans killarna kollar på Kewins Epa.

Och när man har trevligt, så springer tiden iväg. Helt plötsligt var klockan över 12 slaget 
Halv 1 kom taxin för att köra oss hem igen.
Alexandra var hemma med en tjejkompis, dom var inte alls var trötta. Jag somnade av att höra deras prat och fnitter från Alexandras rum. Ganska härligt att somna till faktiskt. Och som mamma är det ju alltid skönt att ha barnen hemma vid.
 

Kommentarer
Postat av: Marre

Mmmm...tycke om glöggen med saffransmak!

Tomten är sååå stilren och fiiin! Får jag också köpa en likadan..?

2010-11-22 @ 06:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0