Ett gott skratt förlänger livet.

Morgonen började verkligen inte bra......
Först blev jag väldigt irri på att någon släppte vindrutetorkarna hårt mot rutan. Jag har fått lära mig av min far att så får man absolut inte göra...........för att rutan kan spricka om det är kallt. Där började den första diskutionen. Sedan så var det någon som i sin trötthet skulle ta en snus i bilen......en lukt som jag trots efter så många år inte riktigt klarar av. NEJ! Jag är verkligen inte gravid. Men vissa lukter klarar jag verkligen inte av. Och inte nog med det.....det var spårigt och snöigt och på vägen går en gubbe......då måste man bromsa....vilket jag inte tyckte att min "chaufför" gjorde nog snabbt
Suck! Vilken start på morgonen....
Och inte nog med det.....när jag kommer till jobbet så viskar någon några ord i mitt öra som jag inte riktigt ville höra just då........då rann bägaren över!

Men så här efteråt så kan man inte annat än skratta åt det hela.......det kunde ju trots allt vara värre.

Men kvällen kunde inte ha slutat bättre.
Jag, Marina och Lena hade bokat bord på Allstars. Där åt vi gott, pratade och bara hade trevligt. Sedan gick vi till Scandic (skrev jag verkligen det ordet?) Hm! Ja iallafall så gick vi till ett hotell (fniss) där det var  en föreläsning.
Friskvård alá Babben


En mix av goda råd och vansinne...
 

Under föreläsningens gång pratar Babben både
om skämt och allvar runt ämnen som mat, motion och
stresshantering. Hur kan man veta så mycket och fatta så lite? Vilket härligt glapp mellan kunskap och insikt! Vilka snubbeltrådar är det som fäller oss innan vi når den där underbara balansen i tillvaron som vi drömmer om?

Viktiga skillnaden mellan självförtroende och självkänsla.

Hon sa ett citat som var så bra:
"Vi gör oss av med pengar vi inte har, på saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om"

Ja, det var länge sedan jag var på en sådan bra och rolig föreläsning som ikväll. Det har skrattats en hel del.
Och det roliga är ju att man känner igen sig i så mycket av det hon säger. Vi bästämde oss snabbt när vi gick därifrån......det här måste vi göra om igen.

Så dagen som inte började så bra. Den slutade jätta bra, med många glada skratt.
Tack brudar för en trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ni hade en toppen kväll och det var ni då värda! Kramen på dig <3

/ Marre.

2010-11-12 @ 17:03:28
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja hennes chow hade jag velat gå på,säkert trevlig å bra.Hon är ju bra.

2010-11-12 @ 18:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0