En lugnare vecka än förra.

Den här veckan har gått i mer lugnare takt än förra. Och det har verkligen varit skönt. Trots det så har jag inte bloggat. Men det är nog för att det inte har hänt så mycket. Jag kan iallafall nämna att i onsdags när Henke var med Perra i lokalen lite längre på kvällen så gick jag och Tilde och la oss kl 20:00. Och det var helt underbart. Jag behövde verkligen ladda mina batterier med lite extra sömn.

Under veckan som har gått så har min lillebror fyllt år. Stort grattis till Johannes. Hoppas att din födelsedag var fin. Och att det blir bra med er flytt till det nya huset. Grattis även till det.

Idag fredag har vi verkligen shoppat loss. Jag har köpt lampan som jag har gått och lyft i flera gånger. Både Denise & Marika har sagt:
-Köp den! Sluta gå och lyfta på den varje gång du är på stan.
Idag köpte jag den. Förstår inte varför jag inte har köpt den tidigare. En som shoppade loss ordentligt var Kim. Där blev det byxor (beiga chinos) 3 t-shirtar och ett jättefint skärp. Hade först tänkt köpa skärpet till Henke men Kim ville ha det.

Sedan blev det en sväng med barnen och tända ljus på gravarna. Vi åkte först till min älskade pappas grav och tände 2 ljus och la dit en fin gravdekoration. Sedan åkte vi till Tildes gudfar och tända ett ljus på hans grav. Min älskade och saknade bror Peters grav är ju på Åland. Så när vi kom hem så tände jag Peters lykta som jag har efter honom och ställde den bland blommorna ute. Den lyste så fint i mörkret.

Ikväll hade vi bestämt att det skulle vara en familjekväll med 3-rättersmiddag, spel och film.

Dukat med Halloween tema. Förätt Tapas, Varmrätt stark kyckling med citron.
Dessert blev toscapäron med glass.

Ett riktigt fredagsmys med andra ord. Och är det något som man verkligen tycker är mysigt så är det när alla barnen är hemma. Kim hade planerat att fara på disco men stannade hemma. Så det var ju bra. För fredagsmys med alla barnen samlade, det är det bästa som finns

Barnen samlade i soffan. Mätta och belåtna.

Min duktiga dotter som ska upp och jobba imorgon. 

Imorgon ska vi sköta Liam & Lucas. Det ska verkligen bli kul. Först blir det besök på Leos, sedan blir det hockey. 
Lucas första hockeymatch, hoppas dom vinner.
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Synd jag missade den middagsbjudningen.Ni får säga till tidigare näst gång.

2010-11-06 @ 17:38:06
URL: http://stickmammanblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0