1:a Advent

" Nu är det första advent, och första ljuset är tänt"
Tilde sov över hos Ida inatt men bjöd över henne på adventsfrukost då dom hade vaknat.
Adventsfrukost traditionen har vi haft så länge jag kan minnas. Varje advent fikar vi extra mycket julgott och lyssnar på julmusik, tänder ljus och myser vid frukosten.
Idag fick jag och Henke dock vänta till halv 12 innan vi fick äta adventsfrukosten. För är det något dessa 2 tjejer är så är det just sjusovare.

Efter "frukosten" så åkte jag och Marika upp till Solbacken och shoppade.
Åkte efter det till pappas grav och gjorde advent fint, samt tände ljus.
Sedan blev det skyltsöndag för att köpa den årliga kransen. Varför måste skyltsöndag alltid vara den kallaste dagen på året? Är det någon som vet? Men stor eloge till alla dom som trots kylan stod och sålde för att få in pengar till klasskassan. Bar jobbat.
Tycker verkligen att Alexandras klass hade det finaste och mysigaste ståndet.
Skyltarna hade tydligen norran gjort. Jag köpte nästan upp alla påsar med ischoklad, helt perfekt. Och dels för att det var Alexandra som hade gjort dom, i hjärtformar dessutom.
 
Sedan blev det en tradition igen som jag verkligen gillar, och många med mig. Adventsfika och mys med vänner och deras barn. I år var det hemma hos Marina och Per, nästa år blir det hos igen. Så det är 4 år sedan vi började med detta, trevligt. Det började hemma hos oss, sedan har vi turats om. Extra trevligt att barnen verkligen ser framemot det oxå varje år. Mina barn älskar verkligen traditioner, vem har dom fått det ifrån må tro?
Tack till Per & Marina för ett jättemysigt adventsfika hemma hos er.

Vårt otroligt gulliga gudbarn, även kallad charmtroll Lucas hittade en till skumtomte, mmmmm.
Tror att vi måste låna honom snart igen. Skämma bort honom lite.

Barnen samlade i soffan.


Sedan här hemma har jag och Henke bara donat på lite här och där. Satt upp dom nya gardinerna och tavlan.
Och jag har satt när julblommorna i deras krukor.

Den nya julgransmattan som jag och Marika köpte varsin idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0