Jag är ingen ekonom!

Det blev en lugn och skön start på söndagsmorgonen. Vi drog oss i sängen till klockan var över 11. Henke bjöd jag och Tilde på frukost i sängen och sedan låg vi kvar och såg nyhetsmorgon. Tilde och jag åkte sedan upp till Solbacken för att kolla in lite affärer. Det blev några påsar för att sedan åka in till stan för att kolla läget där. Jag hittade en hel del klänningar, tjohoo! Tror inte att någon har missat att det hänger några stycken i min garderob redan men man kan ju inte få för många.......hm, eller? Iallfall jag hittade en väldigt många som jag ville ha idag, kunde som inte hänga tillbaka dom....

Men av dessa så var det bara 2 st som blev godkänt av min sambo. Antingen var dom för grillriga, fula, usch eller för hemska......han som aldrig brukar påpeka mina klädinköp. Så dessa 2 blev godkända. Fattar inte vad han tyckte var fel i dom andra, dom var hur snygga som helst, suck!

Efter mina klänningsinköp så var det dax att skicka in deklarationen. Usch, så tråkigt. Jag fattar ännu en gång varför jag inte blev ekonom. Det är ju hur tråkigt som helst. Fattar inte ett skvatt och jag blir bara på dåligt humör. Det ska skickas in bilagor? Varför? Allt står ju skrivet. Försäljning, vinst och förlust. Kan inte banken skicka in det direkt till skatteverket. Deklarationen är tråkigt, tar tid och man blir grinig. Inte undra på att man blir gråhårig. Nä, ekonom kommer jag aldrig att bli.........är det därför som jag älskar shopping så mycket (fniss)
Men nu är den inskickad och det är ett helt år till nästa gång, tjohoo!

Kommentarer
Postat av: Therese

Önskar jag också kunde handla som du....fast det kanske är därför jag är ekonom =). Ha det gott. Kram

2010-05-03 @ 20:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0