Ja, vad säger man?

Jag blir så ledsen på människor som bara tänker på sig själv och ingen annan. Ja, jag vet det finns en av varje sort. Jag vet även att det finns mer egon än andra. Men när är gränsen nådd? Om jag ska göra den här historian kort så började det så här igår: Vår mamma åkte ner till vår bror Ludde. Sedan åkte hon vidare till Åland idag. Vad möter henne när hon kommer till vår bror Peters "tomma" hus. Sopor som står kvar på bron sedan min brors bortgång, kylskpået var EJ tömt. blommorna som mamma ville ta hem men EJ fick, var nu döda. För dom hade man inte orkat vattna. Gräset var över 3 dm högt. Men man har orkat vara och plocka mer saker ur huset, man har även orkat vara och plocka från rabarberplantorna. Hur tänker man då man gör så här? Jag hoppas att inte barnen har varit med till huset och sett detta. För det kan inte vara en rolig syn......allt blev så mycket mer tydligt. Peter kommer aldrig mer tillbaka. Tillbaka till det fina hus han har byggt upp till sina barn......det stod där så bortglömt.....som om det fina på Röjskär aldrig mer kommer tillbaka. Allt skall bara glömmas....men jag kommer aldrig att glömma mina fina minnen. Stackars mamma som var tvungen att komma och se detta. När hon ringde och bad om en nyckel igår så hade man ingen nyckel. Men konstigt att grannarna såg att man då var innna i huset och hämtade ännu mer saker...utan nyckel? Hur går det till? När mamma var till graven idag så var det inte den gravsten som man hade bestämt, det var en helt annan. Ja, vad säger man? Man blir bara så ledsen. Imorgon är det bodelning. Det tog ju bara över 5 månader....får det verkligen gå till så här? Så imorgon kommer ännu en tung dag.... En stor kram till mamma. Du är så fin.

Kommentarer
Postat av: Therese

Men fy så tragiskt. Denna människa kan inte ha något hjärta i kroppen. Hur man kan göra så och dessutom mot sina barn. Ja det är så ledsamt att höra. Kram till dig.

2010-05-25 @ 22:20:23
Postat av: lilian

Stackars Aina som behöver komma till detta. Nog är det underligt att man kan bete sig så.Det finns allt för många som bara tänker på sig och sitt eget.

2010-05-25 @ 22:38:04
Postat av: Anneli

Oj oj Jenny, det gör så ont att höra det här, hur mycket ska man orka & vara med om, att förlora en son bror & pappa är väl ändå tillräckligt svårt.. vissa människor är tydligen helt utan hjärta & medkännsla för andra, helt utan respekt, blir sååå jäkla förbannad :(

Styrke kramar till dig vännen <3

2010-05-25 @ 22:45:42
Postat av: Marie

Tänker på dig och de dina, ni har det inte lätt!!

Kram

2010-05-26 @ 00:12:54
Postat av: Marika

Ja, vad ska man säga..? Att bli mött av en sådan syn kan inte ha varit särskilt uppmuntrande!

Fyy, att människor kan vara så elaka! De har verkligen inget samvete :(

Kram

2010-05-26 @ 06:47:20
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag tycker det är FRUKTANSVÄRT att det får gå till som det gör! :( Gugge vill säkert ha skjortor. Jag tänkte komma förbi med några uteblommor innan jag flyttar, om du fortfarande vill ha några? :) Jag har, blå häng-lobelia, tagetus, petunia, mariaklocka (är flerårig och blommar första gången andra året), smultronplantor(flerårig).. Du kan ju googla blommorna och du inte vet hur de ser ut? ;P sen tänkte jag ge alexandra, kim och thilde var sin solros om de vill?? Kram syrran

2010-05-26 @ 11:23:42
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0