Ingen vanlig Valborgs!

Kim har varit på astma kontroll idag. Han har vuxit 9 cm på 1½ år. Astmakontrollen gick väl lite si och så. Men det är mycket pollen nu i luften och då blir det inte lika bra resultat. Och dessutom har han ju känt av askmolnet...

Alexandra har ju praktiserat på Coop i veckan. Hennes handledare sprang upp mig och gav henne all beröm och tyckte hon var jätte duktig. Och det är ju alltid lika roligt att få höra. Men hon är ju en duktig och hjälpsam tjej.
Och som mamma kunde man ju inte låta bli att åka dit och köpa lite skinka.

Det blev en annorlunda Valborgs för mig iår. Jag åkte nämligen på att jobba. Men det gjorde inte så mycket eftersom alla barnen var på vift. Kim & Alexandra var hos sin pappa och Tilde sov hos Elina. Det var ingen av de extra på jobbet som ville jobba på Valborgs så då blev det jag istället. Och det var faktiskt rätt så trevligt. Henke han följde med Marina och Per till Ulla och Putte. Dom har staans finaste och mysigaste pub. Dom har gjort ett fantastiskt jobb, tummen upp! Undra hur många ölpumpar dom har "nött ut" när jag var där å var dom inne på sin andra.(fniss)


Bilderna är kopierade från Marinas blogg.

Efter jobbet så blev det en inbjudan till familjen Henriksson. Fortsätter vi att vara där och umgås med dom så kommer vi att rulla fram. För det är ALLTID något gott som plockas fram på bordet. Och man kan ALDRIG låta bli att äta ur det. Ingen karaktär här inte....suck!

Idag blev det stan som  det ska vara på lördagar med lunch uppe på CK. Shopping blev det även denna dag. Idag blev det 2 klänningar. Kännde att det var lite klänningsbrist i min garderob, eller? Det blev även en ny bikinitopp.

Sedan blev det en ny muffinsform. För Marika har lärt mig att man ska ha muffinsformarna i. Det är nämligen så att jag ägde en muffinsform tidigare men slängde den. Muffisarna fastnade bara och jag svor varje gång. För ingen hade ju sagt att man även skulle ha pappersmuffinsformarna........hm! Så bättre lycka denna gång. För det blir superfina muffins om man använder en form.

Henke ville bjuda på middag idag. Undra vad det blir? Det luktar iallafall gott. Han pratade om köttfärsspett inlindade i bacon.....det blir säkert jättegott. Själva ska jag njuta av mitt vinglas och bara få må gott, en lördagskväll som denna.

Kommentarer
Postat av: Marre

Fniss...Kan inte låta bli att skratta åt dig och muffins baket. Nu kommer du garanterat att lyckas!

Tack för igår och idag och....det är ALLTID lika skoj att träffa er och umgås! Puss på er kära vänner!

Ps. Tror att vi kommer att knäcka grabbarna i travtippning ;-)

2010-05-01 @ 18:57:10
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter som det blev en trevlig valborgs trots arbete. Ser ut som Alexandra inte gjort annat än stått i charken =). Jättefina klänningar du hittade. Kram

2010-05-01 @ 20:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0