Vilken underbar helg med våra vänner.

Oj vad tiden går fort när man har trevligt. Det har varit en toppen helg och jätte trevligt. Det måste vi göra om inom kort, eller hur? Och då verkar det luta åt Piteå.
Här är en gammal bild från då vi var i Piteå för flera år sedan:

Och det här är en bild från i helgen. Någon skillnad? 
Inte en rynka eller grått strå har tillkommit, eller?(fniss)

Iallfall vi gjorde verkligen Ikea. Tror att vi var där mellan 5-6 timmar. Men som sagt var tiden går ju fort när man har roligt. Och vem har det tråkigt på Ikea? Inte då jag och Veronica.


Sedan åkte vi till Hotell Cape East. Det var jättefint och alldeles nybyggt.
Det var mer som lägenheter än hotell och var inte färdigbyggt ännu.

Middagen som vi åt på hotellets restaurang får fem stjärnor. Det var så gott och smälte verkligen i munnen. Det var värt varende krona.
Först tog vi skaldjursoppa m handskalade räkor som förätt.
Roger åt oxfilepasta till varmrätt.

Henke och Veronica oxfilé med madirasås. Jag lax med löjromsås.

Sedan när vi skulle beställa efterrätten och kaffet så ville restaurangen bjuda på efterrätten.
Det tackar man ju inte nej till. Och den var lika god som den andra maten.
Vi tjejer tog Créme Brulée och killarna Choklad- och hasselnötsbakelse. 

Efter vi checkade ut idag så åkte jag och Henke en till sväng på Ikea. Vi kom på att det var lite saker vi hade glömt att handla under lördagen. Och vipps så var det en påse till inhandlat.
Men först njöt vi av den goda hotellfrukosten och våfflorna.

Här är lite av de saker som inhandlades. Jag kan inte visa er allt för det kommer att bli en överraskning till Alexandra som bla en av konfirmations presenterna. Hon kommer nämligen att få omgjort i sitt rum.
Men om jag känner mig rätt, så kommer det att komma bilder på det senare i bloggen, när rummert är klart. Men det kommer inte att göras om riktigt ännu....


När vi kom hem så hann vi inte vara hemma länge föränn det var killsnack upp på toan igen.
Det sågades och borrades. Imorgon kommer skivorna att sättas upp. Gissa om jag längtar?
 
Sedan blev det kaffe hemma hos fam. Henriksson. Tusen tack för att ni har varit gulliga och skött vår dotter i helgen. Tack även till mormor för att Alexandra fick sova hos dig. Kim har varit sjuk och varit kvar hemma hos Micke, tack även till honom.
Och än en gång Tusen Tusen Tack till Roger & Veronica för julklappen/hotell övernattning.
Det har varit jätte trevligt och det gör vi gärna om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0