Tjohoo! Idag är det MIN dag.

Idag är det min födelsedag och vilken tur att man inte pratar om kvinnors ålder. (fniss) Men jag kan leva länge på att det är två stycken idag, som har sagt att dom trodde att Henke var äldre än mig......måste vara min antirynk creme som har äntligen har gjort susen (fniss).

Iallafall dagen började med att jag var på föreläsning om att man ska tänka på vad som finns i maten man köper. Det är väldigt intressant när man hör vad alla E tillsatser är och betyder. Jag säger bara fy vad äckligt!

Nä, nu ljög jag! Dagen började ju inte med det. Dagen började ju med att jag fick min present av Henke och barnen. Och jag blev så glad. Det var 3-rättersmiddag samt showen med Joe Labero tillsammans med vännerna Per & Marina. Marina hade nämligen oxå fått det av Per, när hon fyllde år igår.


Iallafall under föreläsningen med vad vår mat innehåller fick vi ett erbjudande om att kunna få hem matkassar. Kommer att skriva mer om det senare. Sedan var det dax för personalmöte och att påskharen, eller rättare sagt påskkaninen skulle dela ut påskpåsarna till personalen på Aurum.
Det är som att ge småbarn godis, samma glädje. Och det är ju alltid lika roligt att göra personalen glad. Det blir iallafall ett litet tack och visa att dom betyder något.
Det blev en påse med lite gott och blandat och givetvis lite promille....till dom som har åldern inne!


Och vad passar inte bättre än att ta lite massage när man fyller år, så det blev det efter avklarat receptionsmöte.
Kolla gärna på Daggdroppen SPA för att kolla vad hon erbjuder för behandlingar. Det är du värd!

Vilket väder jag har bjudit på min dag. Solen har skinit och det har droppat från taken. Synd att man bara inte har kunnat vara ute. När jag kom hem så blev jag så glad för jag såg att mamma och lillasyster var på parkeringen. Men var var Andreas? Det hade tydligen blivit ett missförstånd, han hade åkt hem efter jobbet. Men även han kom tillslut. Sedan kom familjen Carlsson så då var det dax för kaffe och kladdkaka. Men först lite paket öppning. Veronica lurade mig att jag skulle vara försiktig med paketet, försiktig var jag. Och vilken tur för i paketet låg det något väldigt fint.....och ömtåligt, något man få se men inte röra.......Ladies Night! Ni kan inte gissa hur glad jag blev. Och inte nog med det en flaska vin fick jag oxå, skååål!. Tusen tusen tack ni är ju för gulliga!

Man kan tro att jag har fyllt 40 när man ser alla blommorna jag har fått. Tusen tack till er alla.

Det är ju extra roligt att få paket av barnen. Ens mammahjärta klappar ju extra mycket då.
Tjejerna hade ordnat varsitt paket till mig, så gulligt gjort.
Alexandra gav mig en heldag med bara henne och en jättefint kyckling som hon hade gjort.

Och av Tilde fick jag en bok med teckningar och verser, jättefin.

Kim kom ner när hans kompisar hade gått:
-Va! Är det idag du fyller? Men du fyllde ju igår?!? (fniss) Jag fick iallafall en bamsekram. Och det betyder ju jättemycket och är ju jättefint. Det är ju tanken som räknas.

Jag var ju inte ensammen som skulle firas idag. Lucas blev ju 10 månader igår så han fick ju sin 10 månaders present när han kom. Tänk nästa månad är sista månadspresenten, snyft! Det kommer ju att kännas lite konstigt. Men man får väl hitta på ett nytt sätt att skämma bort vårt lilla gudbarn på. Han lärde sig föresten att vinka igår.

Sedan på kvällen ringde min bror Ludde och grattade mig, så roligt. Tråkigt bara att dom bor så långt bort och att man aldrig kan få bjuda dom på tårta. Men nu väntar John Blund, gäässppp!


Kommentarer
Postat av: Marika

Det är så när man är populär! (Fniss)

Men alla blommor och presenter är du ju så värd!

Ha en bra dag och kram på dig!

/ Marre.

2010-03-31 @ 05:39:57
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj vilken lång och härlig födelsedag du verkar ha haft. Så roligt att bli uppvaktad...så fina presenter du fick. Ha det gott.

2010-03-31 @ 06:48:18
Postat av: Mia

Grattis i efterskott=) Det är så kul att läsa din blogg. Jag är dålig på att lämna kommentarer.....Ska bättra mej. Ha en trevlig påsk. Kram från Mia/Marre

2010-03-31 @ 18:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0