Taklagsfest, toan är klar!

Jag och Henke ville tacka Per och Marika för all hjälp när det gäller projekt toalettrenovering.
Så vad passade bättre än att skicka en inbjudan på en Taklagsfest". 

Vi började kvällen med en välkomstdrink och trav.

Vi hade caterat all mat från Tyske Kocken.
Först på menyn var räkcoktail:

Sedan kom varmrätten som idag var kyckling/oxfile spett med goda tillbehör. Jag och Henke fick ett jättte gott vin av Per & Marika, Museum Real. Skål! Till och med Henke drack ett glas vin.

Det som även stod med på inbjudan var hockey.
Så vi åkte mätta, nöjda och glada med hockeybussen in till ladan:

Jag och Marika i logen:

Jag hade tur denna gång och vann matchpotten på 300 kr. Killen bakom mig var oxå glad han vann 15000 på Malånappet idag. Men fattade ingeting när dom ringde. Det var nämligen hans svärfar som hade köpt lotten till honom och inte sagt något.
Sedan åkte vi tillbaka hem igen och där väntade desserten Creme Brulee och kaffe.
Historian om gaständaren tar vi en annan gång, eller hur Henke? (fniss)

Kvällen avslutades som vanligt sent in på natten eller ska man säga morgontimmarna. Jag ljuger inte om jag säger att klockan var efter kl 03:15 när dom gick hem. Tur att grannarna sover då hihihhi Men tiden går ju alltid så fort när man har trevligt.
Än en gång, tusen tusen tack för all hjälp. Som det stod på inbjudan:
Henke vill tacka Marika för att han har fått låna Per.
Jenny vill tacka Per för att han har hjälpt Henke.
Och tack för att vi fick "härma" / göra en kopia på er toa. Har man samma smak så har man. Vi är så jättenöjda över toan och att den nu är klar. Nu är det bara att invänta premiärbadet i bubbelbadkaret, så skönt!
Tack även till Micke, farfar och Nicke för er hjälp.
-Många bäckar små, blir fort en stor å.

Kommentarer
Postat av: Marre

Tusen, tusen tack för en jätte trevlig tillställning! Det var skoj att du fick dra hem potten oxå trots att vi kom sist och alla andra resultat var tagna. Men det var nog meningen ;-)

Kram

2010-03-22 @ 06:55:06
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0