Det är mycket på gång...

Det är inte bara toan uppe som jag håller på att inreda just nu. Det är även den nya konferenslokalen på
Hotell Aurum. Och ni som känner mig vet att jag älskar att inreda och göra om.
Iallafall, den nya konferenslokalen var först ett kontor, sedan ett hotellrum och nu gör vi om rummet helt och hållet till en konferenslokal alá nytt/vitt/svart.
Jag har hela dagen skyndat på hantverkarna:

-Måste vara klart imorgon. Har hyrt ut det då! Skynda er!
-Den där är fel den måste du rätta till!
-Där vill jag inte ha en skarv!
-Hm, ligger inte den där mattan åt fel håll? Vänd på den!
-Gardiner? Vem sätter upp gardinerna?
-Det måste vara en kanon i taket.
-Vem skruvar ihop bordet?
-Hallå! Hur tänkte ni nu? Jag vill inte ha det där fönsterfodret. Ni måste byta.

(fniss) Nu när jag tänker efter så har jag nog låtit som en gnatkärring, hihih. Men dom skrattade bara åt mig men dom fixade det oxå, så nu är det snart klart. För vi kom alla på att det är inte imorgon det är uthyrt utan på torsdag. Så vi har en hel dag tillgodo. Så vilken tur att jag har kört hårt med dom idag, imorgon kan dom ta det lugnt.

Den randiga fondväggen är jättefrän den är blank och har lite "läder" känsla i ränderna.
Dom sköna konferensstolarna från MIO

Många hantverkare på gång samtidigt:
Elektriker, snickare, golvläggare, målare och vår egen vaktmästare.

Här hemma har det oxå hänt väldigt mycket. Väggarna är på plats. Det blev så fint, vill inte ha tillbaka den gamla fula brun/gula toan. Här håller Henke och Micke på med att sätta upp en till lampa.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vilken konferenssal äre? :)

2010-03-17 @ 07:47:43
URL: http://cheze.blogg.se/
Postat av: Kicki

Haha, du glömde att den nya konferenslokalen också har tjänstgjort som förvaringsplats för allt skrot som inte har någonstans att bo. När jag tänker efter har nog rummet haft det som jobb under en längre period än allt det andra tillsammans. :)

2010-03-17 @ 15:09:30
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0