Vart tog solen vägen?

Imorse när jag vaknade var det jättefint vädert. Solen sken på en "klarn" himmel. Som vissa säger (fniss) Så jag och Henke började packa och göra klart inför en heldag på Vitbergsbadet. Men när vi kom ut till postlådan tittade vi upp, vart hade solen tagit vägen? Det var mulet och bara lite "klarn" långt bort, det såg väldigt mörkt ut mot Carlssons. Regn? Hm, vad gör vi nu? Ja, det var bara att gå in igen och packa upp allt. 

Så min bror Ludde med familj som skulle komma till badet fick komma hem till oss istället och fika. Och det var så roligt att se dom igen. Det är ju tyvärr så sällan man ses när man bor 80 mil ifrån varandra. Skulle så gärn vilja att dom bodde närmare. Vi pratade om golf och vår andra bror...Peter! Det är så många frågetecken som man vill ha svar på. Och det känns som om det är jag och Per-Åke som kanske måste kolla upp lite saker. Har allt gått rätt till när det gäller bodelningen?

Jag och Henke har varit en sväng på Solbacken och köpt lite nya blommor hit ut. Så nu är det finare i krukorna. Sedan var vi till pappas grav och vattnade. Oj så stora blommorna jag fick av syrran har blivit. Dom trivs verkligen där. Här hemma dog alla, tyvärr.

Eftersom Tilde hittade mitt körkort när det var borta så skulle hon få en belöning. Det blev en biokväll, Kommisarie Späck. Och som inte det räckte med den filmen. Nu ska vi tydligen se film här hemma oxå. Hm, undra om jag kommer att se eller sova?

Då Gud öppnade fönstret i himlen och tittade ner, frågade han mig: “Vad önskar du dig denna dag?” Jag svarade: “Tag väl hand om de som läser detta just nu,för den personen önskar jag som vän i många år!”

Kommentarer
Postat av: marre

Fniss...

Det blir förhoppningsvis mer "klarn" en annan dag!

Låter som ni ändå haft en skön och härlig dag även om det inte blev nåt bad. Vi hörs och ses!

Kramen

2010-07-13 @ 22:16:51
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: mamma

Det kan ju få regna en dag snart.Ring till Lotta å fråga om det händer nå?

2010-07-14 @ 22:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0