Så underbar dag.....fast lite ont i tån!

Vilken underbar lördag. Nu sitter jag här med en god cider i min hand. Känns helt underbart. Jag lyssnar på musik och bara njuter i värmen. Alla barn är ute och med kompisar. Henke och Perra cyklade in på Olerarys. Dom skulle träffa mer folk där. Så nu ska jag bara njuta av tystnaden, musiken, värmen och min goda cider ute på altan.
Helt underbart med andra ord......fast lite ont i min tå har jag.

Igår var vi och firade Jonte som fyllde 14 år. Sedan cyklade han och Kim samt några vänner till Falkträsket för att bada. Vi satt kvar ett tag och pratade. Sedan på något underligt sätt hamnade vi hemma hos familjen Henriksson. Där skålade vi in sommaren, semestern och livet med ett riktigt gott mousserande vin Fresita som vi hade med oss. I vinkaraffen hade jag även lagt ner färska jordgubbar, allt för att det skulle bli extra sommrigt.

Fresita: Ett mousserande vin med infusion av små handplockade färska jordgubbar från foten av Anderna. God doft av sommarsöta jordgubbar, fin fruktig smak med bra skjuts i avslutningen och fräsch syra. Det är gjort på mousserande vin (muscat) och handplockade jordgubbar, inget tillsatt socker, inga kemikalier! Totalt restsocker 65 gr/l. Champagnekork.

Det var riktigt gott kan nog få 4 smulltron av 5 möjliga. För i sommar kommer vi att testa många olika slags mousserande- och rose viner. Det är ju tydligen det som gäller nu. Är det kanske någon av er blogg läsare som har något bra förslag?

Idag cyklade Alexandra in på sitt andra sommarjobb för sommaren. Nu är det en vecka på Aurum som gäller för henne. Förra veckan var hon på Textiltryckarn. Kan verkligen säga att hon är hur duktig som helst att kliva upp, trots tidiga mornar. Jag, Henke och dom andra barnen åt frukost ute på altan. Där satt vi och funderade över dagen, bad eller stan? Vädret verkade inte bli det bästa så vi bestämde oss för stan. Och vilken tur. För vi blev upplockade av Per & Marika i deras nya bil. Jag säger bara så vaov, vilken härlig bil. Jag vill också ha en cab! Okej, jag tror att Henke vill ha en lika mycket.

Lite shopping på stan och sedan blev det lunch i stadsparken. Det kan jag varmt rekomendera. Köp mat inne på Ica Torget och ta med er till älven eller till stadsparken. Hur mysigt som helst. Helt underbart skönt var det också. För vem kom fram om inte solen. Kunde inte bli bättre.


Jag och Marika lämnade in vårt trav. Men det gick inte så bra den här gången heller. Hm, nästa gång måste verkligen turen stå på vår sida.

Till middag ville Tilde vara dagens kock. Och inte mig emot. Det är bara trevligt när barnen hjälper till och lagar maten. Hon bjöd oss på en god hemma gjord pizza. Henke cyklade tillsammans med Perra ner till Olearys. Där skulle dom äta och träffa fler bekanta.

Så nu sitter jag bara och njuter. Ni kanske undrar om min tå? Den är blå och ond. Igår när jag sprang så låg det en HUGGORM mitt i spåret. På något underligt sätt måste jag och bromsat in med bara tån. För jag kände redan då att det gjorde ont......och nu är den alldeles blå och ond......
Men varför klaga? Jag har det ganska bra här ute på altan med min cider, dator, musiik och alldeles tyyyyst.
Ha en fortsatt bra kväll på er alla bloggvänner.


Kommentarer
Postat av: Marre

Tack för idag! Vilken härlig och underbar dag det blev!

Hoppas att det blir bättre i tån för den såg verkligen inte nice ut!

Kram

2010-07-03 @ 20:10:04
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter som en toppendag!

2010-07-03 @ 21:26:38
Postat av: mamma

nog är det skönare å tystare här än i stan.kram

2010-07-03 @ 21:44:01
Postat av: Melinda

Sv. Det var den bästa av alla twilight tkr jag :)

HA en bra sommar själv också :)

kram

2010-07-04 @ 12:37:08
URL: http://vertin.blogg.se/
Postat av: Kicki

Usch, jag hatar ormar! Har tack och lov inte träffat någon ännu men man kan väl tro att det bara är en tidsfråga eftersom jag är så mycket i skogen. Hoppas tån bättrar sig snart men det är i alla fall bättre än att trampa på ormen! :)

2010-07-04 @ 23:04:05
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0