Naglar, junta och kontrollbehov, vilken underbar dag!

Jag vaknade av att jag hörde när Henke och Alexandra skulle iväg på sina jobb imorse. Gääässp! Själv kunde man ju bara somna om, eller? Nä det kunde jag ju inte för halv nio skulle jag vara på Kickisnagelmakeri och göra mina naglar fina ingen. Me like! Jag är alltid så glad och nöjd när jag går därifrån. Och man har verkligen fåt prata av sig. Hon är bara för helt underbar denna person. Det är inte tyst i 5 sekunder. Och givetvis så bokade jag in en ny tid. Så innan Spanien blir det fina naglar....igen.

Bilden är lånad från Kickisnagelmakeri.

Efter jag hade gjort mina naglar var det tänkt att jag skulle hämta upp Marika och barnen. Vi hade planerat att vi skulle på Vitbergsbadet med Carlssons. Men vädergudarna ville något annat. Så det blev en dag hemma istället.
Barnen hittade på saker med kompisar och jag fick besök utav min mamma. Vi satt på vår altan och tittade på när arbetarna här ute på gården jobbade. Kan säga att vi hade verkligen roligt över dom. Innan mamma kom så hade jag kokat något som verkligen hör sommaren till......mormors saft. Ingen sommar utan den saften.

Ikväll var det dax för junta, så trevligt. Jag längtar lika mycket varje gång vi ska träffas. Det är som så mysigt. Idag var det min tur att fixa efterrätten. Har sedan midsommar bestämmt att jag ska göra den goda jordgubbspajen som Maria bjöd på. Den är så himmelsk god, mums! Trodde att det fanns ett stopp men man kan bara inte sluta äta ur den. Eller rättare sagt man slickar skålen ren! Mmmm!

Idag var det faktiskt 2 st nya med i juntan.....Kerstin & Tod.

MEN innan juntan var jag tvungen att göra en sak först. Det var nämligen tänkt att Henke skulle gå till vår vice värd ikväll. Men jag satt underdagen och tänkte:
-Nä, det är nog bättre att jag går!
Så innan Henke hade kommit hem så traskade jag iväg och tog upp några saker med vice värden. Och kunde sedan lungt och glatt cykla iväg till Juntan.
(fniss) Är det här som kallas kontrollbehov Perra?
Men jag var så rädd att Henke skulle glömma bort att säga allt hihihih


Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha, ja hon kan verkligen prata den kvinnan! :)

2010-07-07 @ 11:43:01
URL: http://nifty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0